2003. június. 11. 19:23 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Pálinka: túl erős a franciáknak

Pálinka marketing program kidolgozását kezdeményezte a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács, hogy a pálinkát minél hatékonyabban be lehessen vezetni az Európai Unió piacára.

Az elmúlt héten a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács – az Európa Tanács meghívására - háromnapos kóstoltatáson mutatta be a magyar pálinkát a franciaországi Versailles-ban. Győry László, a terméktanács igazgatója elmondta: a kóstoltatáson a francia és a külföldi látogatók mintegy 10 százaléka tudta, hogy mi az a pálinka. Mindazok, akik megkóstolták a magyar pálinkát, dicsérték a termékválasztékot, állítja Győry, bár hozzátette: a kóstolók szerint az 50 fokos erősség nem egyezik a francia ízléssel.
Az igazgató szerint jelenleg Magyarországon kereskedelmi forgalomban 1 millió hektoliterfoknyi pálinka fogy el évente, míg a bérfőzés mennyisége 5 millió hektoliterfok körül mozog. A kereskedelmi forgalom az uniós belépést követően évente várhatóan mintegy 10 százalékkal emelkedik. A bérfőzés viszont az uniós szabályozás miatt csökken.
Annak ellenére, hogy e termék már hungarikum, Romániában továbbra is pálinka (palinca) néven lehet forgalmazni a gyümölcsből lepárolt szeszesitalt. A román forgalmozók ezt azzal magyarázzák, hogy az eredetvédelem csak az exportra szánt készítményre vonatkozik. (MTI)
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.