2003. január. 27. 16:17 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Újrahasznosított reklámokkal a hamburgerpiacért

Óvodások veszekedését idéző reklámharcot vív egymással a két gyorsétterem-óriás - a McDonald's és a Burger King - németországi vállalata. A pillanatnyi állás alapján a Burger Kingnél az előny, a szópárbajokban aratott siker azonban nem feltétlenül jelentkezik a profitban.

A globális rivalizálást a Burger King egy reklámfilmje züllesztette helyi reklámháborúvá. A McDonald's által bírált rövidfilmben egy csinos szőke lány áll kocsijával egy McDrive étterem kiszolgáló ablaka elé, és azt kérdezi az ablakban álló alkalmazottól: „Mi az, amit Ön a leginkább szeret itt enni?" "Én nem eszem itt, én itt dolgozom" - hangzott a Németországban csaknem 1200 éttermet működtető McDonald's helyi vezetőit megbotránkoztató válasz.
"Az összehasonlító reklámok egészséges reklámkörnyezetben kívánatosak lehetnek, de csak akkor, ha kihagyjuk belőlük az alkalmazottakat. Egyébként meg nagyon büszkék vagyunk arra, hogy dolgozóink több mint 90 százaléka 4-es és 5-ös osztályzatot adott nekünk mint munkaadóknak" - reagált a sajtó képviselőinek a rivális cég reklámfilmjére Johan Jens Jervoe marketingigazgató, majd érkezett a fogyasztóknak szánt, laphirdetésként megjelent válasz: "Kedves Burger King, ha Önök mint a piac második szereplői olyan remekek, mint állítják, miért nem Önök az elsők?".
A Burger Kingnél nem sokat vártak a válaszadással: a Bild am Sonntag múlt heti számában - apró korrekciót követően - ismételten lehozták a McDonald's válaszhirdetését. A kreatívok által feleslegesnek tartott részek filccel történő kihúzása után a szöveg így hangzott: „Kedves Burger King, miért Önök az elsők?” A reklám alján pedig egy apró, kézzel írott felirat: "mert ez finomabb".
 A piacvezető provokálásával próbált néhány éve betörni a magyar piacra az „európai ízvilágot” felvonultató Quick is, az akció azonban - bár szellemes volt - inkább csak rövidtávú ismertséget hozott a cégnek. "Unod már Magyarország kedvenc sült krumpliját?" - olvashattuk a francia-belga gyorsétteremlánc provokatív óriásplakátjain a McDonald"s egyik korábbi reklámjára utaló szöveget. A McDonald's akkor nem vágott vissza, sőt, ügyvezetője, Branislav Knezevic a Kreatív szaklapnak elmondta: levelet írt a francia cégnek, megköszönve sült krumplija elismerését és az ingyenreklámot, amelynek köszönhetően 20 százalékkal nőtt a bevételük. A Quick azóta kivonult a magyar piacról.
Reklámmelléfogások

zöldhasú
Hirdetés