Úgy tűnik, ír bevándorló ősök ide vagy oda, a tengerentúlon egyre kevésbé értékelik a fekete, krémes Guiness sört. Észak-Amerikában 6 százaléknyit esett az eladások száma az elmúlt 12 hónapban – jelentette a Guiness forgalmazója, a Diageo (DEO). Az esés az egy évvel korábbi 2 százalékos eladási csökkenést követte. Menteni kell, ami menthető. Jön a szőke Guinness.
Arthur Guiness forog a sírjában. Nincs ugyan kerek évfordulója, de szeptemberben a 289. születésnapja alkalmából szép kis ajándékot kap a hálátlan utódoktól. A világhírű fekete sör kiszőkül, legalábbis az Újvilágban. Jövő hónapban érkezik a Blonde American Lager.
A Guiness újraélesztésére sok más erőfeszítés mellett – például a Made of More hirdetési kampány – a Diageo olyan söröket is bemutat, amiről az ember aligha gondolná, hogy egyáltalán Guiness. Nem a mostani az első húzásuk, hogy terméküket az amerikai szájízhez igazítsák, 1988-ban egyszer már piacra dobták a Guiness Gold-ot. Ez a világos sör sosem lett igazán népszerű, néhány keleti parti üzlet eladásait leszámítva. Íze, egy egészen komoly rajongói bázis szerint, kitűnő volt, de valahogy elvonta a figyelmet a Guinessben rejlő óriási lehetőségről – legalábbis így vélekedett 1993-ban a Brandweek című magazinnak adott interjújában a sörgyár egyik vezetője, egyébként ebben az évben be is fejezték a Guiness Gold gyártását. Akkoriban a vezetők úgy érezték, hogy ez a termék aláásná a márkát, hiszen a Guiness neve egybefonódik az igazi gazdag, fekete sörrel.
Ám bő 20 évvel később most a Guiness ismét újragondolja identitását az amerikai piacon. 2011-ben már piacra dobták a Black Lager –t, ami átmenetileg fellendítette az eladásokat. Mint ahogy a többi nagy sörös cég, a Diageo is a csapolt sörök terén erősödő versenyt, és a bárokban, éttermekben jelentkező csökkenő keresletet nevezte meg a Guiness hanyatló eladásainak okaként. A cégnél azt remélik, hogy az új termékek felfrissíthetik az érdeklődést a márka iránt.
Az új Blonde American Lager Latrobe-ban, Philadelphiában készül majd a City Brewing gyárban, dublini Guiness élesztőből. Ezzel a lagerrel erősítik a Guiness folyamatosan bővülő termékskáláját. Ugyanakkor csak átmenetileg kaphat helyet a márka termékei között, a cég kínálata a könnyebb sörökből csak időszakos lehet – olvashatjuk a buisnessweek.com tudósításában.
Mindenesetre nem valószínű, hogy a 2009 óta minden év szeptemberében Írországban megtartott Arthur's day-en egy amcsi szőkét fognak ünnepelni.