Hogy a Conchita Wurst énekesnő-márka villámgyorsan igen kurrens lesz, abban biztosak lehettünk. S azon sincs mit csodálkozni, hogy elsősorban kolbász-kategóriában jegyzik , ha egyszer őt magát is így hívják.
A linzi Reichl & Partner reklámügynökség már egy nappal az Eurovíziós Dalfesztivál döntője előtt, május 9-én kérvényezte a Conchita-márka bejegyzését kolbász kategóriában a Német Szabadalmi és Márka Hivatalnál (DPMA) - adja hírül az Élelmiszer Online a Médianéző nemzetközi hírfigyelő nyomán.
Elsőnek egy osztrák termelő jelentkezett, hogy piacra dobná a Conchita kolbászt, de a márkanyilvántartás alapján nem áll egyedül szemfülességével a kolbászfronton. Egy német vállalkozó a Wurst elhagyásával két élelmiszerkategóriában tervezi a név használatát.
A németek-osztrákok csillapíthatatlan kolbász-éhsége közismert, az már kevésbé, hogy előbbiek legnagyobb kedvence, a Currywurst is egy nőnek köszönheti mindent elsöprő karrierjét. Egy bizonyos Herta Heuwer volt az, aki 1949-ben a berlini brit szektor katonáinak kedvezve - na meg a saját üzletmenetének - feltalálta a curry porral és állitólag még 10-12 fűszer titkos keverékével ízesített sötét paradicsomszószt, amivel nyakon öntötte az addig is ismert kolbászt, de a megszokottnál kicsit ropogósabbra is sütötte. Elmaradhatatlan mellőle a hasábburgonya, amit viszont currys majonézzel locsolnak meg. Mit mondjunk? Erre az egyvelegre születni kell... Mindenesetre, aki Berlinben jár, annak kötelező megkóstolni, még ha egy-két falatnál többet nem is bír legyűrni a meglehetősen fura ízvilágú holmiból.
S lelkes gasztroturista (?) még elmehet a Currywurst múzeumba, mert bizony ilyen is van. A belépő árában benne foglaltatik a látogatás végén egy kis adag wurst, s igen csodálkoznak a büfében, ha erre a pompás kulináris csemegére fogékonytalan idegen inkább egy üdítőre vagy sörre cserélné be a szószos kolbászkákat.
Szóval, ki tudja, lehet, hogy a Conchita kolbász döntögetni fogja a Currywurst trónját, és aztán majd maga is múzeumba vonul, lehetőleg interaktívba.
De lesz itt más is a piacon. Állitólag már jóval a koppenhágai döntő előtt megtetszett ez a márkanév alkoholos italok gyártóinak is. Egy lengyel kozmetikai cég pedig testápoló termékeket vezetne be Conchita-márkaként, arról nem szólnak a hírek, hogy borotválkozószer lesz-e közte.
Az énekes menedzsere, René Berto a Conchita Wurst márkát május 15-én jegyeztette be különféle termékekre és szolgáltatásokra.