Brit kezdeményezésre akár egész Európában elterjedté válhatnak a csökkentett alkoholtartalmú, illetve alkoholmentes borok.
A mindenkori középosztály borfogyasztási szokásait alapulvéve a brit egészségügyi minisztérium nagyszabású kampányt indított annak érdekében, hogy újrapozicionálják a bort - mint italt - az európai kultúrában. A program részeként a szigetország több jelentős áruházlánca újítja fel árukészletét az új kényszerdivat szellemében, a szerény alkoholtartalmú vagy teljesen alkoholmentes "szeszesitalokat" preferálva.
A kampány egyik célja, hogy az Európai Unió papírforma szerint, törvénybe foglalva csökkentse a bor-megnevezést kiérdemlő italok minimum határát 4,5 százalékra. Egyelőre a borász szakma és a fogyasztók sem reagáltak túl pozitívan a kampány hírére, előbbiek a piac minőségi romlását, utóbbiak pedig a megszokott alkoholtartalmú borok esetleges plusz adóztatását vizionálják.