2012. december. 15. 13:07 I.N. Utolsó frissítés: 2012. december. 15. 12:37 Gasztro

Online borkereskedelem vagy ügyes marketing?

Három pincészet termékeit forgalmazza egy új honlap, amely ötletes kampánnyal és versenyképes árakkal célozza meg az úgymond sikeres fiatalokat.

"Gyerekek, a borkészítés és borforgalmazás más szakma, mint a pályázatírás" - próbálta lehűteni Bock József villányi borász a Rekontir BPM agilis munkatársainak lelkesedését, akik az elmúlt években ugyan vagy 50 milliárd forintnyi fejlesztési pénz megszerzésében és felhasználásában segítették a hazai pincészeteket, ám más tekintetben csak keveset értettek a borhoz.

Nem fogadták meg a tanácsot, mert a minap éppen a budai Bock Bisztróban jelentették be: elindult a Brandlift online brand management ügynökséggel közös, borforgalmazásra szakosodott vállalkozásuk.

A társuló borászokat többek között azzal győzték meg, hogy az új cég arca két sikeres fiatal lett - a sajtómeghívó szerint éppen a sikeres fiatalokat igyekeznek majd vásárlóikká tenni. Ott van mindjárt Dombi Rudolf olimpiai bajnok kajakozó, aki mellett a reklámanyagokban, de a honlapon is feltűnik Lipcsei Betta, a tavalyi Miss Universe Hungary szépségverseny győztese.

Hogy a borokhoz értenek-e, azt nem tudni, mindenesetre, úgy tűnik, a projektben résztvevő borászok örülni látszottak az újfajta eladási lehetőségnek. Amint azt Bock József meg is jegyezte, "az elmúlt 20 évben nem igazán tapasztaltam jó marketinget a borászatban".

Minden bizonnyal ez lehet a vinvin.hu nagy előnye: kiemelt megjelenést biztosít a három kiválasztott pincészetnek. Merthogy az új honlapon csupán Bock József, Takler Ferenc szekszárdi borász és a tokaji Dereszla Pincészet termékeivel lehet találkozni. Igaz, meglehetősen jó áron, házhozszállítással, ajándékborokkal, de mégiscsak szűk a merítés.

Kovács Zoltán, a Rekontir BPM ügyvezetője azt mondja, ők afféle szolgálatnak tekintik a cég működését, mivelhogy a minőségi boreladást és a borkultúrát szeretnék fejleszteni, ráadásul a honlap "hatékonyabb, élményszerűbb és gyorsabb borvásárlást tesz lehetővé", mint esetlegesen más honlapok.

Ehhez a 2009-ben az Év fiatal kreatívja címet elnyert Gémes Ádám, a Brandlift egyik alapítója még azt teszi hozzá, hogy a vinvin.hu látogatói már a bor kipattintása előtt is jó élményekhez fognak jutni - tény, a honlapon és a sajtótájákoztatón is csinos, dugóhúzóval és széles mosollyal felszerelt hölgyek álldigálnak borokkal a kezükben.

A hvg.hu kérdésére a szervezők elmondták: "Nem lehet kizárni, hogy bővülni fog a paletta". A könnyű ebéd után már csak Takler Ferenc őszinte szavain morfondírozunk kicsit. Neki ugyanis ez csúszott ki a száján: "Sok sikert kívánok a stábnak, mert ez egyéni érdekem is".