Élet+Stílus hvg.hu 2024. április. 29. 11:39

Már az 55 felettiek is több időt töltenek facebookozással, mint tévénézéssel

És a szextingben is érintettek.

A Szeniorok a neten felmérés adatai szerint a hagyományos média még sokkal jobban jelen van az 55 fölöttiek mindennapjaiban, mint a fiatalabb generációk esetén, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is.

A Be Social ügynökség felmérésében részt vevő válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTub-videók nézegetése (6.), a chatelés (7.), és podcast hallgatása/nézése (10.) követ.

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná.

Szeniorok a neten 2024
Be Social

Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel.

Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha semmit nem rak ki a Facebookra.

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03%-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcastadásokat is.

A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek a körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót. Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondy Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%).

Szeniorok a neten 2024
Be Social

A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy vásárolt már valamit egy influenszer/tartalomgyártó ajánlására.

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta, és nem dőlt be neki.

Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztályt. Ha a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szeniorok közel egyharmada (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

hvg360 Kovács Gábor 2025. január. 02. 17:30

A lebukás idején Mészáros Lőrinc lánya is érdekelt volt exférje "brutális" kartellezésért megbírságolt cégében

Meglehetősen furcsa Mészáros Lőrinc exvejének kartellügye. Amely egyébként Mészáros Ágnes kartellügye is, 2022-ben, a válás előtt még érdekelt volt férje cégében. A szóban forgó közbeszerzést Mészáros Lőrinc érdekeltsége nyerte, a kartellező exvő ajánlata a bírálatig sem jutott. A legfurcsább, hogy az amúgy közbeszerzésbajnok Homlok Zsolt miért pont a válás környékén “buktatta le magát”. Gyanítható, hogy a jogállam kicsavarásával kiosztott NER-büntetésről van szó.