A történelmi hűség miatt „okoskodóknak” üzent a Petőfi-film producere.
A nézőszám miatti örömködés mellett a kritikákra is jut ideje Rákay Philipnek, aki a közösségi oldalán reagált a Most vagy soha! című filmjét ért bírálatoka. Azoknak üzent, akik a történelmi hűséget kérték számon a hatmilliárd forintból készült produkción.
Az emotikonokkal teletűzdelt bejegyzésében Rákay – a film forgatókönyvének egyik írója és az egyik „kreatív producer” – mindenekelőtt tisztázta, hogy a Most vagy soha! kalandfilm, és tragikomikusnak nevezte, hogy a kritikusok a történelmi hűsége miatt aggódnak.
De megkapták a magukét a „valódi történészek” is, akik szerinte „együgyű szakbarbárként képtelenek felfogni, hogy egy kétórás film írásakor, készítésekor millió egyéb szempontot is figyelembe kell vennünk, s bizony élnünk kell a történetmesélés folyamán a sűrítés, a leegyszerűsítés vagy épp a felnagyítás filmnyelvi eszközeivel”.
Rákay azt is bizonygatta, hogy elolvastak „egy fél könyvtárnyi történeti munkát (…), csak hát a történelem ismeretéből még nem következik egyenesen egy nézhető film”.
A nyomaték kedvéért pedig felsorolt több olyan produkciót is, amelyen hiába kérnénk számon a történelmi hűséget – az Egri csillagoktól kezdve a Gladiátoron át a Titanicig.
„A Most vagy soha! című filmünket persze lehet bírálni: van akinek tetszik, van akinek nem a kedvence, sebaj! De könyörgöm: ez csak egy film” – zárta rövidre az érvelést. – „Nem az a küldetése, hogy történelem kisdoktorit lehessen írni belőle, hanem az, hogy orientáljon, átadjon egy életérzést az adott korról, hogy megszólítsa a fiatalokat, hazaszeretetet ébresszen, hasson az emberekre és felemeljen.”
A Petőfi-filmet a napokban Hermann Róbert történész bírálta, aki szerint több „blődség” is belekerült a produkcióba, mert „szemmel láthatóan” nem volt történész szakértője, ami „nagyon kínos, egy hatmilliárd forintos film büdzséjébe bele kellett volna férnie…”