Egyes vállalatok négy számjegyű összeget ajándékoznak a munkavállalóiknak évente azért, hogy világot lássanak és kipihenjék a fáradalmakat.
Ez a lehetőség eredetileg nagyrészt az utazással kapcsolatos vállalatoktól származik, viszont egyre több cég követi ezt a példát más iparágakban is – hívja fel rá a figyelmet a BBC.
Az Airbnb és az Expedia alkalmazottai évente mintegy 2000 dollár (közel 740 ezer forint) körüli utazásban részesülnek, a Calendly évi 1000 dolláros (közel 370 ezer forintos) utalványt biztosít dolgozóinak, amit szállodákra, repülőjegyekre vagy bérelt autókra költhetnek. A BambooHR „fizetett szabadságot" kínál évente hasonló összegben, amit utazásra használhatnak fel a dolgozók.
A jelenlegi gazdasági helyzetben az utazási költségvetés-ösztönzés értékesebb lehet, mint valaha. „A megélhetéshez szükséges költségek emelkedése és a világszerte növekvő inflációs ráták a nyaralást igazi luxussá teszik. A kirándulások költségeit fedező vállalatok pedig közvetlenül foglalkoznak ezzel a problémával" – mondta Michael König, a Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem stratégia és innováció tanszékének professzora.
A cégek célja az extra juttatással König szerint a munkaerő bevonzása és megtartása is lehet, mindemellett a márkaépítésük szempontjából is előnyös.
A nagyobb problémák megoldásában azonban nem szolgál segítségül a fizetett kirándulás Paula Allen globális vezető és a TELUS Health kutatási és jólétért felelős alelnöke szerint. „Ezek a juttatások nem helyettesítik az egészségügyi és jóléti támogatást. Ha egy munkahely pszichológiailag nem biztonságos, akkor a hozzáadott pénzügyi támogatás nem szünteti meg ezt a negatív hatást" – nyilatkozta Allen a BBC-nek.
Az Airbnb és az Expedia alkalmazottai évente mintegy 2000 dollár (közel 740 ezer forint) körüli utazásban részesülnek, a Calendly évi 1000 dolláros (közel 370 ezer forintos) utalványt biztosít dolgozóinak, amit szállodákra, repülőjegyekre vagy bérelt autókra költhetnek. A BambooHR „fizetett szabadságot" kínál évente hasonló összegben, amit utazásra használhatnak fel a dolgozók.
A jelenlegi gazdasági helyzetben az utazási költségvetés-ösztönzés értékesebb lehet, mint valaha. „A megélhetéshez szükséges költségek emelkedése és a világszerte növekvő inflációs ráták a nyaralást igazi luxussá teszik. A kirándulások költségeit fedező vállalatok pedig közvetlenül foglalkoznak ezzel a problémával" – mondta Michael König, a Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem stratégia és innováció tanszékének professzora.
A cégek célja az extra juttatással König szerint a munkaerő bevonzása és megtartása is lehet, mindemellett a márkaépítésük szempontjából is előnyös.
A nagyobb problémák megoldásában azonban nem szolgál segítségül a fizetett kirándulás Paula Allen globális vezető és a TELUS Health kutatási és jólétért felelős alelnöke szerint. „Ezek a juttatások nem helyettesítik az egészségügyi és jóléti támogatást. Ha egy munkahely pszichológiailag nem biztonságos, akkor a hozzáadott pénzügyi támogatás nem szünteti meg ezt a negatív hatást" – nyilatkozta Allen a BBC-nek.