Élet+Stílus MTI 2023. június. 06. 13:54

Elkészült Kína első gigantikus óceánjáró üdülőhajója

Az Adora Magic City nevű óriást várhatóan 2023 végén adják használatba.

Elhagyta a sanghaji hajógyári dokkot Kína első hazai építésű óceánjáró üdülőhajója kedden – számolt be az eseményről a CGTN állami tartalomszolgáltató.

Az Adora Magic City nevű óriást várhatóan 2023 végén adják használatba. A hajóépítők eddig a munka 93 százalékával végeztek, míg a belső terek kialakításában több mint 85 százalékos készültségi fokot értek el – közölte a Sanghaji Állami Hajóépítő Részvénytársaság (CSSC) helyi vállalata. A dokkban végzett tesztek után folytatódik a hajó építése, és a tervek szerint júliusban teheti meg az első próbaútját, majd augusztusban a másodikat.

AFP / CNSPhoto / Imaginechina / Yin Liqin

A 323,6 méter hosszú és 37,2 méter széles hajó összsúlya 135 ezer tonna, befogadóképessége körülbelül 6000 ember. Terveztek bele egy luxusszállodát, mozikat, és egy fedélzeti vízi parkot is. A hajón wi-fi és 5G mobilhálózat is lesz.

AFP / CNSPhoto / Imaginechina / Yin Liqin

A 20 mentőcsónakkal felszerelt tengerjáró vészhelyzet esetén képes az összes utast evakuálni. A mentőcsónakokat jelzőberendezésekkel, bőséges élelemmel és ivóvízzel látták el, három-öt napig biztosítva a fedélzeten tartózkodók ellátását. Június 3-án megtörtént a mentőcsónak-kioldó mechanizmus tesztje is.

AFP / CNSPhoto / Imaginechina / Yin Liqin

A tengerjáró tervezett menetrendje szerint a kiinduló állomás Sanghaj lesz, ahonnan Japánba és Dél-kelet Ázsia különböző országaiba tart majd, idővel pedig meghirdetik a tengeri selyemutat követő rövid és hosszabb kirándulásokat is – tájékoztatott Roger Csen a hajót üzemeltető CSSC Carnival ügyvezető igazgatója. Turisztikai szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy míg 10 évvel ezelőtt Kínában gyakorlatilag nem létezett a tengerjáró hajók piaca, 2015-ben 1 millió kínai turista választotta az üdülés e formáját.

AFP / CNSPhoto / Imaginechina / Yin Liqin

A Cruise Lines International Association, a világ legnagyobb hajós körutazásokkal foglalkozó társasága szerint a kínaiak még csak most kezdenek beleszeretni ebbe a műfajba, 2019-ben a globális utasszám 8 százalékát (2,4 millió utas) tették ki, amivel a második helyen vannak a világon az amerikaiak után.

Kína második tengerjárójának építését is megkezdte 2022 augusztusában.

Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.