Négy nap után sem érkeztek meg a várva várt patkányirtók az óbudai bejelentésre.
„Ezúton tájékoztatjuk, hogy jelenleg szolgáltatóváltás történik a patkányirtási feladatok elvégzésében, emiatt a munkák kissé feltorlódtak. Szíves türelmét kérjük a kezelés elvégzéséig” – ezt a választ kapta olvasónk a Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztályától, amikor arról érdeklődött, mikor intézkednek a korábbi bejelentése után.
Olvasónk március 12-én tett bejelentést az erre fenntartott felületen arról, hogy élő patkányt látott Budapest III. kerületének családi házas részén, a szomszédja kertjében. Hamarosan megérkezett hozzá az automatikus visszaigazolás, aztán napokig nem történt semmi.
Március 16-án már a Fővárosi Önkormányzatnál érdeklődött, leírva, hogy mindaddig nem történt intézkedés, pedig a korábbi években már a bejelentést követő napon, de legfeljebb két napon belül megérkeztek a rágcsálóirtó szakemberek. Erre kapta másnap szolgáltatásváltásról szóló választ.
Azt eddig is tudni lehetett, hogy hamarosan új szolgáltató veszi át a patkányirtás feladatát az RNBH Konzorciumról, amely 2018 óta végezte ezt a munkát Budapesten. Ez éppen a hétvégén adott ki közleményt arról, hogy csaknem 70 százalékkal csökkent az „igazolt patkányfertőzések” száma a fővárosban, s éppen ők fordították meg a 2012 óta romló tendenciát. Azt írták, hogy míg 2020-ban 11 ezer, tavaly már csak alig több mint 6 ezer bejelentést kaptak, havonta átlagosan 500 helyszínről, pedig öt éve ez még 1000–1500 között alakult.
A jövőben az a Bábolna Bio Kártevőirtó Kft. intézi majd a patkányirtást, amely az RNBH előtt több mint negyven éven át látta el ezt a feladatot, de öt évvel ezelőtt nem nyert újra a közbeszerzési tenderen.
Döntött a fővárosi patkányperben a Kúria, akár kártérítést is fizethet Budapest
A korábbi szolgáltató, a Bábolna Bio kártérítési igény benyújtásának a lehetőségét vizsgálja a fővárosi önkormányzattal szemben.