Sokak szerint a kampány azokat sokkolja, akiket nem kéne.
Egy kórházi ágyon fekvő, lélegeztetőgépre kötött, láthatóan az életéért küzdő, ziháló fiatal nőt mutató fél perces videóval kampányol az oltás mellett az ausztrál kormány.
A hirdetés ugyanakkor nem azért kavart hullámokat Ausztráliában, mert megrázó, hanem mert kritikusai szerint tisztességtelen, hogy épp a fiatalokat győzködi a kormány az oltásról, mikor az országban a 40 évnél fiatalabbaknak még hónapokig meg sem nyílik a regisztráció, ők várhatóan csak az év vége felé kerülnek majd sorra, és inkább az 55 évnél idősebb, az oltástól vonakodókat kellene megcélozni.
Az ausztrál kormány ugyanis arra biztatja a fiatalokat, hogy a Pfizer oltását kérjék a jelenleg is elérhető AstraZeneca helyett, Pfizerből viszont hiány van az országban. Ausztrália lakosságának még csak mindössze 10 százaléka kapta meg mind a két oltását.
WARNING: Here is the GRAPHIC Australian Government #COVID19 ad to run in Sydney. #COVID19nsw pic.twitter.com/6IXgBy7miw
— Karen Barlow (@KJBar) July 11, 2021
A közösségi médiában megjelent vélemények szerint a reklám ilyen körülmények között bántó, érzéketlen, sőt van, aki szerint vissza kellene vonni. Az ausztrál kormány viszont kiáll mellette: a BBC Paul Kelly tisztifőorvost idézi, aki szerint a hirdetés szándékosan megrázó, hogy „eljusson az otthonokba az üzenet”, és az sem véletlen, hogy pont Sydneyre koncentrálva vetítik a hirdetést, hiszen a napokban ott szaporodtak el a legjobban a koronavírus delta variánsa miatti megbetegedések.