A VkusVill élelmiszerlánc egy leszbikus párral népszerűsítette termékeit, de Oroszországban már 2013 óta tilos a homoszexualitás megjelenítés a 18 éven aluliak számára.
Egy szivárványcsalád volt a főszereplője a VkusVill orosz élelmiszerlánc reklámjának, a hirdetésben egy vegán leszbikus pár, Juma és Zsenya népszerűsítette a bioélelmiszereket két gyermekükkel, Milával és Alinával.
A reklámot június 30-án tették közzé, azzal a felirattal, hogy csak 18 éven felülieknek ajánlják, hisz Oroszországban 2013 óta tiltott a homoszexualitás megjelenítése a 18 éven aluliak számára – közölte a BBC.
A VkusVill a figyelmeztető felhívás ellenére rengeteg támadást kapott. A hirdetés nagy vitákat váltott ki, a reklámot kritizálta többek között a Kreml propaganda-oldalának, az RT-nek főszerkesztője, Margarita Simonyan vagy Vitalij Milonov szentpétervári képviselő, és a képen szereplő család is sok fenyegetést kapott a közösségi médiában.
A VkusVill végül bocsánatot kért, és lecserélte a szivárványcsaládot az anya-apa-gyerekek modellre.
Bocsánatot kérünk, hogy ez megtörtént, a hiba a mi felelősségünk, ami néhány alkalmazottunk szakmaiatlansága miatt fordulhatott elő"
– írták.
Ezután viszont a hirdetés módosítása miatt is sok kritikát kapott a cég, többek között Michael Idov író, rendező, a korábban Vlagyimir Putyin ellen is induló egykori valóságshow-sztár, Kszenyija Szobcsak, valamint Mozee Montana énekesnő is bírálta a vállalatot, amiért visszavonulót fújtak.
Mint ismeretes, a magyar parlament június 15-én fogadta el a homofób elemekkel tüzdelt, eredetileg pedofilellenesnek beharangozott törvényt, amelyről az Amnesty International Magyarország, a Budapest Pride, a Háttér Társaság, a Labrisz Leszbikus Egyesület és a Prizma Transznemű Közösség közös közleményében azt írta, hogy az orosz propagandatörvényre hasonlít. Ez a magyar törvény is tiltja a 18 év alattiaknak olyan tartalmak megjelenítését, amely a születési nemnek megfelelő önazonosságtól eltérést, annak megváltoztatását vagy a homoszexualitást népszerűsíti.