Tovább tiltakozik a homofób törvény ellen az RTL: szivárványossá tette a logóját.
A Media1 olvasója vette észre, hogy kedd este az RTL Klub logójának „R” betűjébe bekerült a meleg és leszbikus büszkeség által használt szimbólum. A csatorna hivatalos Facebook-oldalán szerdán délelőtt is ilyen logó szerepelt.
A (feltehetőleg átmeneti) logóváltás oka, hogy az RTL Magyarország így is ki akarja fejezni tiltakozását a homofób törvényként és propagandatörvényként is emlegetett új, kedden elfogadott szabály ellen, mely ellehetetleníti, hogy LMBTQI személyek is láthatók legyenek a nem éjszakai műsorsávon kívül reklámokban és a médiában.
A törvény ellen egyébként korábban közleményben is tiltakozott az RTL Magyarország. Ehhez csatlakozott több nagy médiavállalat is, az A+E Networks UK, az AMC, az HBO és a WarnerMedia, valamint a ViacomCBS is.
Az RTL szerint a törvény aránytalanul és az alapvető szabadságjogokat figyelmen kívül hagyva korlátozná a homoszexualitás bárminemű megjelenítését a médiában, és tiltaná, hogy a kiskorúak eltérő nemi identitású emberekkel találkozzanak a műsorokban, filmekben, vagy akár csak a reklámokban.
Megjegyezte azt is, hogy ezentúl csak késő este, 18 éven felülieknek lehetne olyan alkotásokat bemutatni, mint például a Billy Eliott, a Philadelphia, a Bridget Jones naplója, vagy akár a Harry Potter-filmadaptációk egyes részei, és tiltólistára kerülnének olyan sorozatok is, mint a Modern család, a Jóbarátok, vagy éppen a Szomszédok és a Barátok közt számos epizódja.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: