Élet+Stílus hvg.hu 2021. március. 01. 14:45

Pfizerre kapott Sinopharmot egy szerb férfi, és most nincs jól

Azt nem tudni, hogy önmagában a kínai vakcina mellékhatásai miatt lett rosszul a férfi, vagy a két oltóanyag együttes alkalmazása a baj.

Tévedésből két különböző gyártótól származó vakcinával oltották be a vranjei Srđan Antićot – idézi a szerb 021.rs hírét a Szabad Magyar Szó. A férfi a szerb sajtónak elmondta, hogy január 28-án kapta meg a Pfizer-védőoltás első dózisát, majd három hét elteltével kapott egy üzenetet, hogy mehet a másodikért. Az oltóponton megmutatta az első oltásról szóló igazolást, beszélt az orvossal, ezt követően pedig megkapta a védőoltást. A tévedés akkor derült ki, amikor az orvos ezek után azt mondta:

Ne aggódjon, a kínai vakcina jól véd.

Antićot ezek után a vranjei egészségházba szállították, onnan pedig a helyi Közegészségügyi Intézetbe, az esetet pedig a Szerbiai Közegészségügyi Intézetnek is jelentették.

A férfi arról nyilatkozott, hogy bár már kezelték, még mindig nem érzi jól magát. Az viszont nem derült ki a hírből, hogy panaszait a kínai oltás egyébként is meglévő mellékhatásai okozzák, vagy a két oltóanyag együttes alkalmazása a baj.

Megjelent a kínai vakcina alkalmazási előírása

Beadás után gyakori mellékhatás lehet az izületi fájdalom, a láz, a hasmenés vagy a hányinger.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Minden hír a koronavírus-járványról