Élet+Stílus hvg.hu 2021. január. 05. 10:12

Egy denevérszendvicses poén miatt áll a bál Ausztráliában

Könnyed kis reklámnak szánták, most az ausztrál médiahatóság vizsgálja az egyik horgász- és kempingáruház hirdetését.

Koronavírus-járvány
Friss cikkek a témában

Vidám zenei aláfestés mellett mutat be néhány népszerű szabadtéri szabadidős tevékenységet a horgász- és kempingfelszereléseket árusító ausztrál Boating Camping Fishing (BCF) reklámja. A koncepció valami olyasmi lehetett, hogy ha már a járvány miatt az ausztrálok nem utazhatnak külföldre, legalább otthon élvezzék ki a nyarat a természet lágy ölén – ehhez ők biztosítják a megfelelő felszerelést.

De mivel mégis csak járvány van, a kreatívok elsütöttek a reklámban egy denevéres poént: az egyik szereplő szájába egy denevérszendvicset adtak, azzal viccelődve, hogy a pandémiát az okozta, hogy valaki megevett egy denevért.

Ezzel többek között az a gond, hogy bár a korai koronavírusos eseteket valóban egy vuhani élőállat-piacra vezetik vissza, arra még mindig nincs biztos magyarázat, hogy pontosan honnan eredt, és hogyan terjedt el a Covid–19-et okozó koronavírus.

A reklámot a rengeteg panasz miatt most vizsgálja az ausztrál médiahatóság. A BCF szóvivője pedig nem győzte hangsúlyozni, hogy tisztában vannak a járvány súlyosságával, de a kisfilm is épp ennek a szellemében született meg.

A BBC szerint egyébként a BCF nem először került a médiahatóság célkeresztjébe, a hirdetéseik 2016-ban és 2018-ban is rajta voltak a legtöbbet bepanaszolt reklámok listáján.