A Jo Malone bocsánatot kért, amiért John Boyega háta mögött újraforgatták a kisfilmet.
A Jo Malone eredeti reklámjának a koncepcióját parfümcég globális nagykövetének kinevezett, a Star Warsból is ismert színész, John Boyega találta ki, ő rendezte és ő szerepelt is benne.
We are thrilled to announce that our Jo Malone London Gent film featuring @JohnBoyega is the proud winner of The Fragrance Foundation Virtual Awards 2020 for Best Media Campaign. #ScentofAGent #TheFragranceFoundationAwards pic.twitter.com/rNZpTVXLB6
— Jo Malone London (@JoMaloneLondon) August 27, 2020
A kínai piacra szánt reklámból azonban nemcsak, hogy kivágták, hanem az egészet újra is forgatták Liu Haroannal – ebben a verzióban egyetlen fekete szereplő sem bukkant fel.
A Jo Malone Boyega művészi kvalitásainak a dicsérete mellett bocsánatot kért a helyi kampány kivitelezéséért, kitérve arra is, hogy a kisfilm koncepciója épp a színész személyes tapasztalataiból született, ezért nem lett volna szabad lemásolni. A reklámot rögtön visszavonták.
A Hollywood Reporter cikkéből kiderül, hogy Boyega nem is tudott a kisfilm újraforgatásáról, a Twitteren szembesült azzal, hogy lecserélték egy kínai szereplőre. Egyesek szerint tisztán marketingdöntésről volt szó, nem pedig rasszizmusról.
Nem ez az első alkalom ugyanakkor, hogy Boyegát kisatírozták a kínai fogyasztóknak szánt hirdetésekből. A Guardian egy 2015-ös példát hoz, amikor a Star Wars: Az erő ébredése című film plakátján Boyega karakterét jelentősen lekicsinyítették – ahogy Csubakkát is.
Star Wars' Finn (who happens to be black) and Chewbacca (happens to be Wookiee) get shafted in China. HT @asmuniz pic.twitter.com/ATpvcd51L6
— Ray Kwong (@raykwong) December 1, 2015
John Boyega többször beszélt a rendszerszintű rasszizmusról, amelyet a Star Wars forgatása alatt megtapasztalt. Többek között az ő szerepe miatt indult felhívás a Twitteren a franchise bojkottjára.