Többek között Pásztor Erzsi és Makranczi Zalán főszereplésével készül az első magyar szkeccsfilm, amely a karantén időszakát dolgozza fel öt történeten keresztül.
A Karantén Zóna című szkeccsfilm nem állami támogatásból készül, hanem közösségi finanszírozási kampány keretében próbálnak meg az alkotók pénzt gyűjteni rá. Az eddig elsősorban előadó-művészeti projekteknek lehetőséget biztosító crowdfunding oldalon, a StageHive-on keresztül várják az adományokat – a kampány első fázisában összesen 600 ezer forintot –, és a tervek szerint a forgatások már idén ősszel el is kezdődnek.
A stáb rajtra készen áll: az alkotók közleménye alapján egy összesen 70 fős csapat dolgozik a projekten, és az első epizód Pásztor Erzsi főszereplésével forog. Az ötrészes szkeccsfilm első történetében Pásztor egy idős nőt alakít, aki vendégül lát két önkormányzati dolgozót (Sütő Ildikó Ágnes, Ferencz Attila), az idősek elkötelezett segítőit. A szinopszis szerint az epizód végére a két dolgozó saját épelméjűsége fog megkérdőjeleződni. “Először nagyon jót nevettem a történeten, az alapszituáció csodálatos, amikor nálam volt egy dramaturg barátnőm és elmeséltem neki, leesett a székről, annyira röhögött” – idézik a színészt.
A többi epizódban olyan, sokak által mostanra igen jól ismert szituációk kapnak majd csavart, mint a digitális távoktatás, a kényszerű bezártság által próbára tett házasság vagy a kórházi ágykiürítések.
A további részekben Tankó Erikát, Makranczi Zalánt, Lakatos Mátét, Krausz Gergőt, Tolnai Klárát, Előd Álmost, Ujréti Lászlót, Pájer Almát, Lebor Lillyt láthatjuk majd, a premier pedig jövő tavasszal várható.
A Karantén Zónát Zsótér Indi Dániel, író-rendező (Happy meal; A Kofa, az Uzsorás és a Behajtó), Vida Orsolya forgatókönyvíró (Wartburg, A buszsofőr) és Dimeth Balázs Ferenc, Aranyszem-díjas operatőr (Harc közben eltűnt, Meghalni Ukrajnáért, Happy Meal) jegyzik, és az alkotók bevallása szerint a filmjüket a The Twilight Zone (Alkonyzóna) amerikai sci-fi/fantasy sorozat, valamint a Black Mirror disztopikus világa inspirálta.
A misztikus, gyakran groteszkbe hajló történetek helyszíne öt városi lakás, ahol nincs kert, sem erkély, csak a falak és az általuk behatárolt szűk tér. A szkeccsfilm arra az új és kényszerű állapotra reflektál, amit az egyedüllét vagy pont a másokkal való összezártság nehezít meg igazán. Az alkotókat az foglalkoztatja, hogy ez az új élethelyzet milyen hatással van az emberi kapcsolatokra, a testre és pszichére.