Egy év alatt megduplázta követőinek számát a topmodell.
Elkészült a negyedik Magyar Instagram Körkép, amelyet a Crane adatvezérelt marketingügynökség készít el évről-évre. A kutatásukban 6194 kitöltő vett részt, és ezeknek az embereknek a 84 százaléka követ legalább egy hírességet az Instagramon.
Belehúzott Vajna Tímea is
A magyarok közül a tavalyi évhez hasonlóan megint csak Palvin Barbara büszkélkedhet a legtöbb követővel, ám idén már toronymagasan vezet, ráadásul megduplázta a követőinek számát. Így hízott a 7 millió 600 ezres rajongói tábora majdnem 14 milliósra (a szám pontosan 13 millió 904 ezer 421). A második helyen Csinger Andrea blogger áll, őt a kutatás idején 709 ezer 466 fő követte be.
A celebek közül Hódi Pamela áll az élen, ő a tavalyi győztest, Istenes Bencét körözte le, ám az ötödik helyen álló celebnek, Vajna Tímeának is több követője (legalább 379 ezer emberről beszélünk) van most, mint tavaly ilyenkor Istenesnek. A magyar énekesek közül Majka a legnépszerűbb Instagramon, a magyar Youtuberek közül pedig Polla.
A nemzetközi hírességek közül Christiano Ronaldo a győztes (több mint 212 millió követője van), a trónfosztott pedig Selena Gomez, aki a friss kutatásban már csak a harmadik helyen szerepel, és Ariana Grande is megelőzi.
Vásárolunk, költekezünk
És nemcsak követjük a véleményvezéreket: a magyar válaszadók 23 százaléka már vásárolt és ki is próbált terméket valamelyik influenszer hatására. Bár a hirdetések továbbra is a legkevésbé kedvelt tartalmak, mégis a válaszadók 87 százaléka kattintott már rá legalább egyre – 22 százaléka egy influencer oldalán. Ráadásul úgy, hogy tudta: reklámot lát.
A Crane felmérése szerint a Stories a legnépszerűbb tartalomtípussá vált az Instagramon. Bár a napi és a heti feltöltések száma egyaránt csökkent az Instagramon, a Storiesba a magyar instázók 81 százaléka tölt fel tartalmat.
A magyar kulturális intézmények is sikeresen növelték táborukat az Instán, a Vígszínháznak van ezek közül a legtöb követője (18,9 ezer fővel), megelőzte a tavalyi első helyezettet, a Müpát.
Nem fogja elhinni, mi a legnépszerűbb hashtag!
Az Instán a magyarokat még mindig azok a márkák érdeklik a legjobban, amelyek divat- vagy szépségipari termékek brandjei, de egyébként alapvetően a barátokat, ismerősöket követjük be a legnagyobb mértékben. Utánuk a nemzetközi celebek Instagram-posztjait szeretjük a legjobban nézegetni, a hazai celebek bekövetése ebben az összehasolításban csak a harmadik helyen áll.
A vicces videók, mémek általában a legkedveltebb tartalmak, ahogy a városokról, szép tájakról készült fotókat és a gasztrofotókat is nagyon kedveljük. Érdekesség, hogy a témák közül két évvel ezelőtt még a szelfik voltak a legutáltabbak, idén már csak a negyedik legnépszerűtlenebb csoportot képviselik, az Instagramon megjelent reklámoknál nincs rosszabb a felhasználók válaszai alapján.
Na és akkor, hogy mi a válaszadók kedvenc hashtagje? Kapaszkodjon meg: nem a #love, nem a #makeup és még csak nem is a #food, hanem a #nails. Igen, a körmökre vonatkozó hashtaget használjuk a leggyakrabban.