Elkezdett döcögni a karácsonyi reklámvonat, megjelentek az első ünnepi szpotok. Az olaszországi IKEA reklámja eddig verhetetlen: két férfi egy megrekedt liftben kénytelen karácsonyozni.
Az új szezonális IKEA-reklám ezúttal arra a jelenségre összpontosít, hogy bármennyire is a szeretet meg a család ünnepe a karácsony, sokan vannak, akik kénytelenek az otthonuktól távol tölteni az ünnepeket. Mondjuk egy éjszakai műszak miatt, vagy mert nincs is hova hazamenniük. A reklám állítása szerint 10-ből csak 7 ember karácsonyozik otthon, tehát három nem.
A DDB nevű nemzetközi reklámügynökség az olaszországi IKEA megrendelésére készítette el a The Lift című kisfilmet, amely – ahogy ez már a jó reklámoknál lenni szokott – egy egyszerű, de annál frappánsabb ötleten alapul. Két idegen férfi beszorul az egyik IKEA-áruház liftjébe karácsony estéjén, elmegy az áram, nincs térerő, és mivel a felmentő sereg nem érkezik meg, így kénytelenek egymás társaságában, a bútoráruházban vett karácsonyi dekorációk felhasználásával a liftben karácsonyozni. Először csak sütis doboz kerül elő, aztán hamarosan felkerülnek a lift korlátjára az égősorok, a végén már a két férfi teljes karácsonyi puccban és meghitt hangulatban kártyázik a kartodobozokon.
A reklámot a linkre kattinta tudja megnyitni:
Ikea shoppers turn a broken elevator into a cozy Christmas spot in this charming ad: https://t.co/0HtFX7LDZj pic.twitter.com/whlOuN2vos
— Adweek (@Adweek) November 13, 2018