Élet+Stílus hvg.hu 2018. augusztus. 22. 16:10

Újra meghirdeti interaktív adománygyűjtő kampányát az Élelmiszerbank

Mindössze annyi a teendő, hogy a részt vevő éttermekben a jótékonysági menüt válasszuk.

„Együnk egymásért” címmel hirdeti meg szokásos, őszi-téli interaktív adománygyűjtő kampányát a Magyar Élelmiszerbank. A kampány célja, hogy segítse a rászorulók élelmiszerellátását a különösen nagy gondot okozó őszi és téli időszakban. A hetedik alkalommal induló kezdeményezéshez bárki csatlakozhat, csupán annyit kell tenni, hogy szeptembertől felkeresik a kampányban részt vevő éttermek egyikét, és ott a jótékonysági menüt választják.

A tavalyi kampányban 5 millió forint adományt sikerült összegyűjteni. Az adományból a szervezet mintegy 90 ezer nélkülözőt tudott élelmiszerrel segíteni az őszi-téli hónapokban. A kampányban résztvevő vendéglátóhelyek listája és a kampány részletei a Magyar Élelmiszerbank internetes oldalán (www.elelmiszerbank.hu) olvashatóak.

Mi is megírtuk, hogy a Boston Consulting Group amerikai üzleti tanácsadó cég friss tanulmánya szerint világszerte rohamosan nő a kidobott élelmiszer mennyisége. A pazarlás a fejlett országoknál leginkább a kiskereskedelemben és a fogyasztóknál jelentkezik: sokan ugyanis egyes termékekből nagyobb mennyiséget vásárolnak, amit aztán nem fogyasztanak el. Ha nem teszünk semmit, 2030-ra az évente kidobott élelmiszer mennyisége elérheti a 2,1 milliárd tonnát.

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.