Mindössze annyi a teendő, hogy a részt vevő éttermekben a jótékonysági menüt válasszuk.
„Együnk egymásért” címmel hirdeti meg szokásos, őszi-téli interaktív adománygyűjtő kampányát a Magyar Élelmiszerbank. A kampány célja, hogy segítse a rászorulók élelmiszerellátását a különösen nagy gondot okozó őszi és téli időszakban. A hetedik alkalommal induló kezdeményezéshez bárki csatlakozhat, csupán annyit kell tenni, hogy szeptembertől felkeresik a kampányban részt vevő éttermek egyikét, és ott a jótékonysági menüt választják.
A tavalyi kampányban 5 millió forint adományt sikerült összegyűjteni. Az adományból a szervezet mintegy 90 ezer nélkülözőt tudott élelmiszerrel segíteni az őszi-téli hónapokban. A kampányban résztvevő vendéglátóhelyek listája és a kampány részletei a Magyar Élelmiszerbank internetes oldalán (www.elelmiszerbank.hu) olvashatóak.
Mi is megírtuk, hogy a Boston Consulting Group amerikai üzleti tanácsadó cég friss tanulmánya szerint világszerte rohamosan nő a kidobott élelmiszer mennyisége. A pazarlás a fejlett országoknál leginkább a kiskereskedelemben és a fogyasztóknál jelentkezik: sokan ugyanis egyes termékekből nagyobb mennyiséget vásárolnak, amit aztán nem fogyasztanak el. Ha nem teszünk semmit, 2030-ra az évente kidobott élelmiszer mennyisége elérheti a 2,1 milliárd tonnát.