Élet+Stílus hvg.hu 2018. március. 28. 09:46

Ez most egy rasszista hirdetés?

A Heineken a light sörét próbálta meg eladni egy jó hangulatúnak szánt hirdetéssel, de az üzenet nagyon félrement.

Visszavonta a hirdetését a Heineken, miután az énekes Chance the Rapper borzalmasan rasszistának minősítette. A bulis hangulatú hirdetésben egy sörös üveg útját követhetjük, amint végigsiklik több fekete ember mellett, majd megáll egy világosabb bőrszínű nőnél, hogy aztán megjelenjen a szlogen: sometimes lighter is better, vagyis néha a világosabb jobb.

A hiphop-sztár Chance the Rapper a Twitteren közzétett bejegyzésében borzalmasan rasszistának nevezte a hirdetést, és megjegyezte, hogy néhány cég mintha szándékosan tenne közzé jól észrevehetően rasszista reklámokat, hogy minél többen megnézzék.

A Heineken ezek után elismerte, hogy félrement az üzenet, és visszavonta a reklámot. A sörgyártó egyébként tavaly komoly elismerésben részesült, amiért az Open Your World reklámjaiban különböző hátterű embereket hozott össze egy eszmecserére.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.