Különleges kampányfilmmel jelentkezett a Hősök Tere kezdeményezés.
A felmérések szerint Magyarország Európa egyik legelőítéletesebb országa. Külső jegyek, különbözőnek tartott csoportokhoz való vélt vagy valós tartozás alapján bélyegzünk meg és maradunk tisztes távolságban gyakran, szinte mindannyian. Ezen a helyzeten igyekszik javítani a Hősök Tere Kezdeményezés kampányfilmje.
A négyperces videóban különböző korú, nemű és hátterű embereket kérdeznek arról, hogy ha egy szívátültetéssel járó műtét előtt lennének, a felmutatott cigány donort, vagy inkább azt a kékszemű, szőkésbarna férfit választanák, akiről lassan kiderül, saját neméhez vonzódik. A megszólalásokból tisztán vagy rejtve mutatkoznak meg a különböző „más” csoportokhoz való tartozás előhívta előítéleteink, majd a személyek jobb megismerése után a szembesülés – saját magunkkal és a skatulyák mögötti valósággal.
A filmet a Young & Rubicam készítette, a médiamunkát az MEC médiaügynökség segíti.
A Hősök Tere társalapítója, Philip Zimbardo professzor szerint az előítéletesség kódolva van az emberben, leegyszerűsítendő a mástól, mint idegentől való félelmet. Bár az evolúció során a csoportidentitás egyfajta pozitív funkcióval bír és segít minket eligazodni a világban, káros hozadéka mégis van: felmentjük magunkat a tőlünk látszólag különböző emberek megismerésével járó szellemi és érzelmi munkától. Ez az egyik olyan mechanizmus, amiről nincs tudomásunk, mégis eszerint működünk. És éppen ezek a tudattalan mechanizmusok vezetnek könnyen előítéletességhez. Ezért nagyon fontos, hogy tudatában legyünk annak, amikor másokról vagy akár önmagunkról előítéletesen gondolkodunk, és megkérdőjelezzük ezeket a néha automatikus gondolatokat, hogy megalapozott döntéseket hozhassunk társainkról és magunkról.