Élet+Stílus hvg.hu 2017. szeptember. 21. 14:28

Megrázó kisfilm készült az Alzheimer-világnap alkalmából

A demencia Európa szerte több mint 7 millió, Magyarországon nagyjából 250 ezer embert és környezetüket, családjukat érinti nap mint nap. A betegség súlyos terhet ró nemcsak az érintett betegekre, hanem családjukra is.

Az apa és fia bensőséges, a betegség miatt mégis lassan kiüresedő és fájdalmas kapcsolatát feldolgozó történet főszereplői Keresztes Tamás és Horváth Károly.

A filmet Dömötör Tamás színház- és filmrendező rendezte, az operatőre pedig az a Maly Róbert volt, akit az Oscar díjas Mindenki című rövidfilmből ismerhet a közönség. A kreatív koncepció fejlesztése és a gyártás pedig a számos rövidfilmet és videóklipet készítő Umbrella kezében volt.

A Vasárnap valódi emlékekből merít. A rendező Ronald D. Laing pszichiáter Tényleg szeretsz? Gubancok című műve alapján dolgozta ki a forgatókönyvet, melyben a szerző saját, Alzheimer-beteg édesapjával történő beszélgetéseit jegyezte fel.


A Magyar Telekom a betegség megrázó pillanatait bemutató kisfilmmel a nézőket arra invitálja, hogy támogassák a demencia elleni küzdelmet, és segítsék a kutatók munkáját a Sea Hero Quest VR játékkal, mely a Deutsche Telekom virtuális valóság játéka, és a tavalyi nagysikerű mobil applikáció második körös verziója. A játékban résztvevők anonimizált adatait egy a demencia megelőzését és gyógyítását célzó nemzetközi kutatásban használják fel. 2 percnyi játék 5 órányi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adatot generál.

2016-ban több mint 3 millió ember töltötte le a játékot, ezzel pedig több mint 12 ezer év laboratóriumi kutatás volumenének megfelelő anyagot gyűjtöttek össze a szakemberek. Ezzel a kezdeményezéssel a technológiai innovációt és a játékok hasznos célok érdekében történő felhasználását kívánja elősegíteni a Telekom.

Játszani és a kutatásban részt venni a Westend, a pécsi Árkád, a székesfehérvári Alba Bevásárlóközpont és a Miskolc belvárosában található Telekom-üzletekben lehet.

 

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.