Ha tengerpart, akkor Horvátország, de imádunk Olaszba meg Spanyolba járni. S csak azért is még mindig London a favorit. Na jó, szívesen repülünk Barcelonába, Rómába, de Dubajba is.
A Google évről évre elemzi az egy-egy országra, városra vonatkozó keresési trendeket. Bár hogy milyen motivációval írjuk a keresőbe az adott helyeket, azt nem tudja szűrni, de a turisztikai ágazatnak mindenképpen használható előrejelzést ad. A keresési szokásokat tekintve érdekesség, hogy a Google adatai alapján a Magyarországról indított, utazással kapcsolatos keresések mintegy 49 százaléka vonatkozik az úti célra, 24 százalékuk a szálláshelyre, míg 9 százalékuk kifejezetten a repülőútra. Mindhárom kategóriában növekedés tapasztalható - derült ki a minap a Google, a Danubius Hotels és a Szallas.hu közösen tartott tájékoztatóján - adja hírül a turizmus.com.
Az is egyértelmű, hogy a felhasználók az utazások megszervezésében is egyre inkább a mobilt hívják segítségül. Az idén az első negyedévben az összes keresés 36,1 százaléka mobileszközről érkezett. Tavaly a Magyarországról indított utazási keresések 33 százaléka történt mobilról, ami 50 százalékos növekedés 2015-höz képest. Idén az első negyedévben Olaszországra kerestek rá a legtöbben, ezt Spanyolország és Ausztria követte, a városok közül a magyarok még mindig London iránt érdeklődnek leginkább. A brit fővárost Barcelona és Róma követi, a negyedik helyen Dubaj áll.
A Google adatai szerint a tavalyi nyári szezonban a legnépszerűbb Horvátország volt, Olaszország és Görögország követette. A városok rangsorát még Bécs és Prága vezette. Az utazással és idegenforgalommal kapcsolatos keresési volumen augusztusban volt a legmagasabb, a napok szerint a hétfő. kedd és a vasárnap. A legtöbb keresés 49 százalékos aránnyal az úti céllal volt kapcsolatos, 24 százalékban a szállodák, és 9 százalékban a repülőjáratok. Kitűnik még az apartman bérlés, üdülési csomagok, helyi látványosságok, a közlekedés, az autóbérlés és a last minute utak.
A Szallas.hu adatai alapján idén január-május között a közvetített foglalások értéke 44 százalékkal 7,5 milliárd forintra nőtt.Az átlag foglalási érték 13 százalékkal 48 ezer forintra, a tartózkodási idő 7 százalékkal 2,59 napra emelkedett tavaly. A lemondások miatt a növekedés éves szinten 35 százalékos lehet, idén a bruttó közvetített szállásdíj bevétele elérheti a 18 milliárd forintot. Az adatok alapján rekordévnek nézünk elébe. A horvát piacon 64 százalékos a forgalom növekedése, a közvetített szállásdíjak értéke meghaladhatja az egymilliárd forintot.
Belföldön a legtöbb magyar apartmanba és vendégházba foglal, ezek aránya 60 százalék az összes foglaláson belül. Idén eddig a legnépszerűbb belföldi úti cél Siófok, Hajdúszoboszló, és Budapest. Jön fel Keszthely, amelyik hat helyet ugrott előre a belföldi listán. A fizetési módok között 49 százalék a készpénzes,13 százalék a bankkártyás, a Szép-kártyás részesedése 23 százalékos.
A budapesti hotelek foglaltsága idén az első négy hónapban 35 európai nagyváros között a 15. helyen volt, ami a 8. legnagyobb növekedés a kontinensen. Ezzel beleőztük Rómát, Athént és Brüsszelt, a régióban pedig Pozsonyt és Bécset. Az egy kiadható szobára jutó bevétel (REVPAR) 14 százalékkal, 47,5 euróra, ezzel a tavalyival megegyező 27. helyen van a fővárosunk a 35 európai között. A régiós összehasonlításban a szálláshely-szolgáltatás áfája magas, 18 százalék, ami rontja a szállodák versenyképességét, jegyezték meg a szakemberek. Az Airbnb, azaz a közösségi szállásmegosztás a szállodák forgalmából 10 százalékot von el.
Nagyon úgy tűnik, Budapest népszerűségének növekedésében fontos szerepe van annak, hogy biztonságos úti célnak számít.