Egekbe szöktek az út- és hídépítések árai
Már egy alföldi autópálya esetében sem meglepő a kilométerenként 8 milliárd forintos költség.
Már egy alföldi autópálya esetében sem meglepő a kilométerenként 8 milliárd forintos költség.
A miniszterelnök szombaton átadta Sopronban, az M85-ös autóút új szakaszát és a Bécsi-dombi alagútat.
A Fidesz országgyűlési képviselője szerint zenélő utat kellene építeni Hatvan és Jászberény között is.
A 17,6 kilométer hosszú útszakaszt és egy üzemmérnökségi épületet 34 hónap alatt kell megépíteni.
Sikerek a határon túlról.
Az útépítés és felújítás különösen 2015-ben kezdett meredeken drágulni, amikor Orbán Viktor szakított Simicska Lajossal. Utána Mészáros Lőrinc cégei és a Szíjj László Duna Aszfaltja kezdték el megnyerni a projektek java részét.
A következő négy évben 47,5 milliárd forintot szán a kormány az újonnan elinduló közútfejlesztési beruházásokra.
Az Orbán-kormány egyik fő útépítője, Szíjj László először csak tulajdonostársként jelent meg a Flavus Mérnökiroda mellett, mára viszont már leányvállalataival együtt bekebelezte azt.
A román fél egy új határátkelőt is létesítene az útszakaszon, amíg addig üzemelne, amíg Románia a schengeni térség teljes jogú tagjává válik.
Csaknem harmadára csökkent egy társasház telke egy határozat alapján, amit senki sem talál. Az önkormányzat szerint az övék a terület, a lakók azonban ezt máshogy látják.
A drágulás oka a közbeszerzési értesítő szerint, hogy időközben nagyobb területen valósul majd meg a beruházás.