Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#édesipar

Gazdaság MTI

Nincs kihívója a zselés szaloncukornak

Több ezer tonna édesség kerül a napokban a magyarok kosarába, bár a csokimikulások már hetek óta a boltok polcain sorakoznak, az igazi roham csak most kezdődik, az édességgyártók becslése szerint tavaly több mint kilencmilliárd forintot költöttek karácsonyi finomságokra a vásárlók.

Gazdaság hvg.hu

És akkor nagy gáz lesz a magyar melós bérével

Borzasztóan alacsonyak a béreink, megint háború lesz a bankokkal, és eladják a legendás magyar szopogatnivalót. De ez csak az izelítő, volt még a héten exfideszes adócsaló, és egy hiper-szuper dolgozzon-a-vásárló-is Tesco-újítás is. Ja, egy szép napon az egész ország IKEA-bútorokkal legózhat. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója, tippekkel.

Vállalkozás hvg.hu

Veszélyben a legendás magyar cukorka?

Megszabadulna a Negrótól a gyártója, a tervek szerint januártól eladó a legendás magyar cukorka. Amíg nem jelentkezik vevő, annak ellenére továbbra is gyártja Győrben a Mondélez Hungária, hogy a másik nagy cukorka, a Halls család gyártását Lengyelországba telepítik.

Gazdaság hvg.hu

Diósgyőri csokimikulások sorakoznak Chilétől Finnországig

A Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében – a diósgyőri gyárban – 2010 óta folyamatosan növekszik a gyártás volumene. Idén várhatóan 10 százalékkal több – összesen 66 millió – csokoládé figura készül a csokigyárban, mint 2012-ben. Övék a világpiac, Chilétől Finnországig a diósgyőri csokimikulások uralják az eladásokat.

Vállalkozás hvg.hu

Tarol a fapados szaloncukor

Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak a népszerű női névnapok, valamint a Mikulás, a karácsony és a szilveszter miatt. Például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.

Vállalkozás hvg.hu

A csokinyúl átvette a vezetést

A tejcsokoládéból készült nyúl és tojás dominál a húsvéti édességek piacán – derül ki a Nielsen legfrissebb elemzéséből. A múlt évben mind értékben, mind pedig mennyiségben bővült a megelőző években rendre csökkenő tendenciát mutató értékesítés. A termékek között a csokitojás sok évig tartó vezető pozícióját átvette a csokinyúl.