Nagyon máshogy néznek ki ezek a Snickersek, de miért?
Nagy-Britanniában valami megváltozott a csokikkal.
Nagy-Britanniában valami megváltozott a csokikkal.
A népegészségügyi termékadó és a magas áfa miatt közelítőleg sem tudnak olyan feltételeket biztosítani a gyártók, mint amit külföldön kapnak a dolgozók.
Több ezer tonna édesség kerül a napokban a magyarok kosarába, bár a csokimikulások már hetek óta a boltok polcain sorakoznak, az igazi roham csak most kezdődik, az édességgyártók becslése szerint tavaly több mint kilencmilliárd forintot költöttek karácsonyi finomságokra a vásárlók.
Borzasztóan alacsonyak a béreink, megint háború lesz a bankokkal, és eladják a legendás magyar szopogatnivalót. De ez csak az izelítő, volt még a héten exfideszes adócsaló, és egy hiper-szuper dolgozzon-a-vásárló-is Tesco-újítás is. Ja, egy szép napon az egész ország IKEA-bútorokkal legózhat. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója, tippekkel.
Megszabadulna a Negrótól a gyártója, a tervek szerint januártól eladó a legendás magyar cukorka. Amíg nem jelentkezik vevő, annak ellenére továbbra is gyártja Győrben a Mondélez Hungária, hogy a másik nagy cukorka, a Halls család gyártását Lengyelországba telepítik.
Úgy fest, sokba lesz a magyar államnak a portugál DanCake vállalattal való arcoskodás, a bíróság ítélete szerint a 8 éves pereskedésben a cég győzött, ez pedig akár 110 millió eurós kártérítést is jelenthet. Nem jól választottak ellenfelet, a portugál cég a világ második legnagyobbja a kekszgyártásban.
Oroszország megtiltotta az édesipari termékek behozatalát Ukrajnából, mert "két ukrán ágazati cég, a Konti és az AVK megsértette a termékmegjelölési szabályokat".
A Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében – a diósgyőri gyárban – 2010 óta folyamatosan növekszik a gyártás volumene. Idén várhatóan 10 százalékkal több – összesen 66 millió – csokoládé figura készül a csokigyárban, mint 2012-ben. Övék a világpiac, Chilétől Finnországig a diósgyőri csokimikulások uralják az eladásokat.
Megnyílt a Bonbonetti első márkaboltja Budapesten, a cégcsoport célja a Bonbonetti márka további építése mind a hazai, mind az európai piacokon.
Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak a népszerű női névnapok, valamint a Mikulás, a karácsony és a szilveszter miatt. Például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.
A tejcsokoládéból készült nyúl és tojás dominál a húsvéti édességek piacán – derül ki a Nielsen legfrissebb elemzéséből. A múlt évben mind értékben, mind pedig mennyiségben bővült a megelőző években rendre csökkenő tendenciát mutató értékesítés. A termékek között a csokitojás sok évig tartó vezető pozícióját átvette a csokinyúl.