Százmillióért vesz hét Skoda Superbet az Országgyűlés Hivatala
A járművek nem a parlamenti frakciók részére, hanem saját használatra veszi a hivatal.
A járművek nem a parlamenti frakciók részére, hanem saját használatra veszi a hivatal.
Minden bizonnyal évekbe telik egy ilyen folyamat, de az amerikai autógyártók többsége komoly lökést kapott a bejelentéssel.
Az idei első hat hónapban ez a tekintélyes autópark közel 100 millió forint értékű üzemanyagot fogyasztott.
Ezen kívül bőven kap belőle a katasztrófavédelem is, ha a szükség úgy hozza.
45 milliárd forintra írtak ki közbeszerzést, rendőrautóktól kezdve, speciális járművekig.
Míg a kormány használatában álló szolgálati autók nagy többsége Skoda Superb, a Külgazdasági és Külügyminisztérium több vezetője luxuskategóriás autót hajt - írja a Népszabadság keddi száma.
A Miniszterelnökség közzétette, hogy milyen hivatalos autókat és informatikai eszközöket használhatnak munkatársai. Mobiltelefont szinte mindenki kapott, hivatali autót huszonegyen, iPadet pedig összesen hatan.
A kínai kormány a jövőben hazai gyártású autókat akar látni az állami gépkocsiflottában - derült ki az ipari és információs technológiai minisztérium által közzétett listából.
Már szinte biztos, hogy az állami kocsikra jövőre nem köt a tulajdonos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), hanem saját maga rendezi a károkat - a piaci források ezt a megoldást gazdaságtalannak tartják, ráadásul nemzetközi problémákkal jár.
Öt nagy értékű személygépkocsit használ a magyar külügyminisztérium, de az osztrák rendszám miatt nem fizet érte regisztrációs adót és áfát - írja a Népszava keddi száma.
Csökkent a járművek száma, a rájuk fordított összkiadás; nőtt az átlagéletkoruk és a kihasználtságuk – röviden ez jellemzi az állami autóparkot a kormányváltás előtt. A korábbi kormányszóvivői iroda ezt elsősorban annak tulajdonította, hogy a szocialista kormány 2009-ben is tartotta magát ahhoz a 2008. őszi utasításhoz, amellyel Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök leállította az állami autóflotta központosított megújítását, valamint annak, hogy 2009 nyarától a használatra jogosult személyek száma 56-tal csökkent - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
Az üzleti szektorban átlag 20-25 százalékos megtakarítást jelent, ha egy vállalat az autóit GPS-alapú nyomkövetéssel látja el. Az állami szféra óvatos becslések szerint is legalább ennyit spórolhatna, ha a közpénzből fenntartott autók esetében is kötelezően bevezetnék a flottafelügyeletet. Bár előfordul, hogy néhány állami intézmény tendert ír ki ilyen rendszerekre, a jelenség még messze nem általános.