Hogyan lehet rájönni, mi az igazság, amikor két cikk ellentmond egymásnak?
A minőségi újságírás fontosságát bemutató tananyagokkal bővült a 13–16 éves gyerekeknek szóló Detekto oktatási oldal.
A minőségi újságírás fontosságát bemutató tananyagokkal bővült a 13–16 éves gyerekeknek szóló Detekto oktatási oldal.
Fiataloknak és tanáraiknak, szüleiknek szóló játékot készített a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését segítő Idea Alapítvány. A 13–15 éves diákoknak szánt, Pajzs nevű játék célja a gyanús online tartalmak felismerésének gyakorlása.
A Lakmusz az állítások mögötti tényeknek igyekszik utánajárni.
Az Idea Alapítvány 13-15 éveseket tanító tanárok számára készített egy online tanfolyamot, amelynek célja a koronavírussal kapcsolatos álhírek felismeréséhez szükséges készségek fejlesztése.
Algoritmussal nyomozzák ki az álhírek eredetét Litvániában, ahol igen erős az orosz zavarkeltés.
Életbe lépett a világ talán legszigorúbb olyan törvénye, amely az álhírek terjedésének igyekszik gátat szabni. A technológiai cégek úgy tartják, a rendelet az igazság elrejtésére is alkalmas.
Az őrült orvosi "praktikák" egyik melegágya maga a Facebook, a közösségi oldal ezért száműzi felületéről a félrevezető, és nem ritkán életveszélyes bejegyzéseket.
A következő hetekben megsokasodhatnak a választókat befolyásolni próbáló anyagok a Twitteren, a mikroblog ezért egy új eszközt ad a felhasználók kezébe, amivel jelenthetők a megtévesztő tartalmak.
Nem csak Oroszország lát potiencált abban, hogy álhírekkel befolyásolja a facebookozókat. Ezúttal Romániában és a briteknél kapcsoltak le ilyen oldalakat.
Új törvénytervezeteket szavazott meg az orosz parlament, amellyel az interneten terjedő álhíreket szeretnék nullára redukálni. Az intézkedésekkel viszont több probléma is van, például az, hogy a kormánykritikus hangok elnémítására is felhasználhatók. Így aligha lehet kétségünk afelől, hogy a rendelkezések inkább az orosz politikai érdekeket kívánják szolgálni, nem pedig a társadalmét.
Az álhírgyárosok gyakran használják ki ismert személyek halálhírét, hogy ezzel is saját oldalukra tereljék a forgalmat. Ezúttal a pár napja elhunyt Koós Jánosról kezdett terjedni egy írás, a felhasználók pedig sorra osztják meg azt. Pedig nagyon nem kellene.
Más közösségi és üzenetküldő platformokhoz hasonlóan a Facebook tulajdonában lévő WhatsAppnál is próbálnak fellépni a spammerek és álhírek terjesztői ellen.