27 milliárd forintot költöttek a magyarok a fekete pénteken
Lassuló ütemben, de még mindig növekszik a magyar internetes kiskereskedelem.
Lassuló ütemben, de még mindig növekszik a magyar internetes kiskereskedelem.
Új tulajdonosa van az Árukereső.hu-nak, miután a kontinensen lengyel központtal működő Naspers csoportból azt megvette magának egy regionális vezető szerepre készülő prágai cég, amely vásárolt két nem magyar céget is.
A fekete péntek csak még tovább stimulálja az amúgy is szárnyaló e-kereskedelmet; szeptemberig 15 százalékos volt a piaci bővülés, és nem látszik, hogy a karácsonyi szezonban miért ne ugorna ennél is feljebb a vásárlói potenciál. Ezt mutatják egy friss kutatás adatai.
A kérdésre, hogy hazai vagy külföldi webáruházból vásároljunk-e, az Árukereső szerint a válasz egyszerű: mind a kettőből. De az 1300 webáruház több mint 3,7 millió termékét listázó és összehasonlító portál februártól azért már külön szekcióban kezeli a nem itthon bejegyzett cégek ajánlatait.
Egyre nagyobb az érdeklődés a használt holmik iránt, ami nemcsak a second hand divatüzleteket húzza, hanem az online kereskedelmet is. Bár a Vatera a legismertebb az online boltjai közül, az Allegroup szinte az összes piaci szegmensben jelen van, és piacvezető. A hvg.hu Kolláth Klárát, a cég új ügyvezetőjét kérdezte, aki azt is elárulta, ősszel teljesen megújul a vezető aukciós portál.
A karácsonyt ugyan szeretjük, a kötelező ünnepi bevásárlásokat már sokkal kevésbé - derül ki az Árukereső.hu online felméréséből.