Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#városfejlesztés

hvg360 Bábel Vilmos

Brutális feladattal néz szembe a kormány, ha komolyan gondolja, hogy második fővárossá emeli Debrecent

Európában példátlan mértékű Magyarország vízfejűsége, sokkoló adatok mutatják, mennyire Budapestre áramlik a tudás, a pénz, és minden, ami vonzóvá tesz egy várost. Ráadásul az erőltetett fejlesztésnek kockázatai is vannak: mondjuk az Alföld kiürülése, vagy az, hogy olyan szocialista típusú iparváros jön létre, ahonnan azonnal lelép mindenki, ha a gazdaságban fordul a széljárás.

Gazdaság Ballai Vince - Csányi Nikolett

A felhőkarcoló kicsit erős, de hát mindent meg kell szokni – Videóriport Rákosrendezőn, ami lehet Dubaj, de Manhattan is

A tél elejének forró témáját adta Budapestnek a Rákosrendezővel kapcsolatos, felhőkarcolókkal díszített kormányzati álmok napvilágra kerülése. Az évtizedek óta elhanyagolt terület rendbetételére mindenki szerint szükség van, de a fejlesztés mikéntje sok kérdést vet fel. Utóbbiakat Szczuka Levente településmérnökkel, a területet pedig kamerával jártuk körül. Videó a rákosrendezői helyzetről, álmokról és megoldásokról.

Itthon Nagy Iván László

Nem a felhőkarcoló a baj Rákos-Dubajjal - Dományi Bálint építész-urbanista a Fülkében

Egyik oldalon van a szakmai konszenzus, a másikon pedig az állam – az elmúlt 13 évben megszokott forgatókönyv ezúttal Rákosrendezőn kerül a színpadra. De hogyan kellene kinéznie egyébként egy ilyen fejlesztésnek és mit kell tudni Budapest azon részéről, ahol "millenniumi" építkezés kezdődhet? Erről beszélgettünk közéleti podcastunkban.

Itthon Kacskovics Mihály Béla - Kovács Gábor - Rovó Attila

Kell nekünk ez a maxi-Dubaj? És a kormánynak mi szüksége van rá? Minden, amit a rákosrendezői új negyedről tudni érdemes

Nem erősítette meg, de nem is cáfolta hétfői „Dubajinfóján" Lázár János építésügyi miniszter, hogy toronyházakkal díszítve építhet új városnegyedet Rákosrendezőn egy közel-keleti ingatlanfejlesztő. Megpróbáltuk megfejteni, miért pont most és ott indulhat el egy ilyen beruházás, milyen előnyt remél tőle a kormány és mire számíthatnak a budapestiek. Kérdések és válaszok a „maxi-Dubajról".

Itthon Kacskovics Mihály Béla

A Margit körút problémáinak megoldásához „vagy nagyon sok pénzre, vagy elképzelhetetlen megoldásokra van szükség”

Villamosmegálló a Mechwart liget és a Margit híd között? Vitézy Dávid szerint harminc éven belül ez elképzelhetetlen. De a kerületet vezetők szerint nem ez az egyetlen módszer arra, hogy jobb hely legyen a budai autópálya. Egy évvel az önkormányzati választások előtt nagy tervekről kezdett beszélni a II. kerület egy csütörtöki beszélgetésen, ahová a BKK volt vezetője is hivatalos volt.

hvg360 Serdült Viktória

„Egykor aranybánya volt ez a hely, ma már csak nosztalgiából maradok" – az utolsó kereskedők a Rákóczi úton

Itt volt az első közlekedési lámpa, az első aluljáró, az első éjjel-nappali csemegebolt, mára gyakorlatilag Budapest első olyan kereskedelmi útvonala, ahol megszűnhet a hagyományos kiskereskedelem. Az évtizedek óta pusztuló úton azonban még mindig akadnak olyan boltosok, akik a csökkenő forgalom ellenére is kitartanak. Miért maradtak, milyen jövőt tartogat számukra a környék, és ami a legfontosabb: mit lehet kezdeni egy hatsávos „autópályával" a város közepén, hogy visszatérjen rá az élet?

Itthon Kacskovics Mihály Béla

Új villamos a Bajcsy-Zsilinszky úton, bringautak a Váci és az Üllői úton – mutatjuk a főváros sugárút-tervét

Kétszázmilliárd forintos fejlesztési csomagot álmodott meg Budapest vezetése a 3-as metró vonalának felszínére: új villamost, a felüljárók elbontását, bicikliutakat ígértek. A projekttel egy gond van: EU-s pénzből valósítanák meg, ráadásul abból a forrásból, amit az Unió jogállamisági problémák miatt nem hajlandó egyelőre átutalni Magyarországnak.

Gazdaság Sztojcsev Iván

2030: Az év, amikor utolérjük Ausztriát, Európa legjobb helye leszünk, Orbán pedig nyugdíjba megy

Utópisztikus, csodálatos Magyarország képe rajzolódik ki, ha egymás mellé tesszük, micsoda ígéretekkel álltak elő a politikusok 2030-ra. Megígérték például, hogy addigra Európa legjobb helyévé válunk, nagyrészt összejön az energiafüggetlenség, Veszprém bekerül a kontinens húsz legjobb városa közé, a válogatottunk pedig ragyogóan jó lesz. Összegyűjtöttük a leglátványosabb ígéreteket, és megnéztük, milyen lenne az ország 2030-ban, ha valahogy ezek valóra válnának.