Magyar Péter a felcsúti vonatozáson azt ígérte, ott lesz a köztévé vitáján
Arról fog beszélni, „ami a magyar embereket érdekli”, függetlenül attól, hogy mit mondanak erre a vita vezetői, a kifogásait pedig még ma jelezni fogja.
Arról fog beszélni, „ami a magyar embereket érdekli”, függetlenül attól, hogy mit mondanak erre a vita vezetői, a kifogásait pedig még ma jelezni fogja.
Ha lézerrel kezelik, jobb lesz. Ez történik a DB német vasúttársaság néhány regionális járatán: az ablakokat úgy munkálják meg, hogy százszorosára erősödjön a mobiltérerő.
Hamburger és sör, de a lepényeket sem vetik meg az utasok. Mit tippel, mennyi sör fogyott idén nyáron?
Míg régebben luxusnak számított a repülés a vonatozással szemben, mára sok helyen fordítottá válik a helyzet. És ennek sajnos súlyos következményei lehetnek.
Évente 10 ezer kg szén-dioxid kibocsátását spórolhatja meg Kína annak egyetlen szerelvény üzembe állításával abból a hidrogénvonatból, melyet kifejezetten városi közlekedésre terveztek.
GPS és kamera nélkül működhet majd az a vasúti forgalomirányítás, amely a sínek mágneses permeabilitásán („áteresztőképességén”) alapul. A vasúti sínek tulajdonságaira szigorú előírások vonatkoznak, de egy dologra nem ügyelnek a gyártás közben: a permeabilitásra. Így a sínek minden darabkájának mágneses tulajdonságai annyira eltérőek, mint az emberek ujjlenyomata.
A távolsági utazás során egy sorozatgyártású, nem módosított Coradia iLint vonat egyetlen tank hidrogénnel 1175 kilométert tett meg, ráadásul úgy, hogy közben csupán vizet bocsátott ki, üzemeltetési zajszintje pedig rendkívül alacsony volt.
Felszállni – elaludni – megérkezni: így lehetne összefoglalni egy éjszakai vonatút lényegét. El lehet képzelni ennél környezetkímélőbb megoldást? Aligha. Meglepő módon Nyugat-Európa a nemzetközi éjszakai vonatozásban le van maradva a magyaroktól is. Most osztrák irányítással építenék ki újra a kapacitásokat. A Deutsche Welle riportja.
A kormány elfogadta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) előterjesztését, a csütörtökön megjelent kormányhatározat szerint 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött az idén megkötött keretszerződés terhére – közölte Vitézy Dávid, a TIM közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán.
Az Alstom által gyártott Coradia iLint a világ első hidrogénvonata. Csak gőzt és kondenzvizet bocsát ki, miközben alacsony zajszint mellett üzemel.
Június 1-jétől újra van lehetősége megvásárolni a nappali vagy esti tagozatos diákigazolvánnyal rendelkezőknek a korlátlan magyarországi vasúti utazást biztosító Vakáció-bérleteket.
A vonat menetideje 14 óra. Mindegyik étkezőkocsival közlekedik.