Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#vonalbezárás

Gazdaság Sztojcsev Iván

Folyton megígérik a MÁV átszervezését, de csak az alibivonalak száma nő

A vasúti vonalbezárás a vidék megbüntetését jelenti – mondták a fideszesek 2007-ben és 2009-ben, és valóban, amióta hatalomra kerültek, a megszüntetés helyett csak elsorvasztottak és lélegeztetőgépre helyeztek kihasználatlan vonalakat. A Volánbusz és a MÁV közös cégbe olvasztásának eddig legalább ötször futottak neki, mindhiába, de az e-jegyrendszert is megígérték már 2010-ben.

Itthon MTI

Völner: nem kell vizsgálni a szakszervezeti videót, nem lesz újabb vonalbezárás

Nincs szükség parlamenti vizsgálatra az internetre feltett szakszervezeti videó miatt – mondta a fejlesztési minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Völner Pál úgy fogalmazott: ha mindenre, aminek annyi valóságalapja van, mint a szakszervezetek által nyilvánosságra hozott videónak, bizottságot hoznának létre, akkor azok felemésztenék a parlamenti munkát.

Itthon hvg.hu

Kürtszóval búcsúzott az utolsó komlói vonat

Villogó lámpákkal és hosszú kürtszóval indult, így búcsúzott az utazóközönségtől az utolsó, Komló-Godisa-Sásd vonalon közlekedő személyvonat a komlói vasútállomáson szombaton.

Vélemény hvg.hu

Vakvágányon a MÁV

A bezárandó szárnyvonalak nagy része valóban gazdaságtalan – és felesleges. De megszűnésük nem jelent tömegközlekedési reformot, csupán kényszerű takarékosságot. A rutinszerű, obligát sztrájkok sem igazán szüntetik meg a ciklikusan változó tőkeinjekciók és tőkekivonások által gerjesztett ágazati bizonytalanságot. A MÁV-nál is arra van szükség, mint szinte valamennyi közintézmény és közüzem esetén: a vízfej lecsapolására. De sajnos, az érdekképviseleti és tulajdonosi oldal is önérdekű rövidlátásban szenved e téren.