Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#visszajelzés

HVG Könyvek hvg.hu

Seth Godin: A munkát kritizáljuk, ne azt, aki végzi!

Azok a szervezetek, amelyek tudják, hogyan javíthatnak a munkán anélkül, hogy aláásnák a dolgozók önbecsülését, több értéket teremtenek – mutat rá Seth Godin, a legendás üzleti tanácsadó legújabb könyvében. Részlet a Mindenki számít című könyvből.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Hogyan túlozzák el a visszajelzést az érzéseink?

A visszajelzések keltette erős érzelmek szélsőséges értelmezések felé terelnek bennünket: egyvalamiből könnyen minden lesz, a mostból mindig, a részbenből pedig teljesen. Az érzések elferdítik a múltról, a jelenről és a jövőről alkotott képünket. Az alábbi cikkben a Köszönöm a visszajelzést! című könyv szerzői szemügyre vesznek három általános torzítási mintázatot. Részlet.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Derítsük ki, hogyan látnak bennünket mások!

Miért tátong akkora szakadék az önképünk és a mások által rólunk elmondott történetek között? A jó hír az, hogy a többiek kiszámítható módon értelmeznek és értenek félre bennünket - mutatnak rá Douglas Stone és Sheila Heen Köszönöm a visszajelzést! című könyvükben. Részlet.

HVG Könyvek HVG Könyvek

3 ok, ami miatt a legjobb visszajelzések is félremehetnek

A Köszönöm a visszajelzést! című könyv szerzői három olyan okot azonosítanak, amelyek miatt esetlegesen hasznos visszajelzések landolnak a szemétben, vagy olyan véleményeket veszünk a lelkünkre, amelyeket jobb lett volna elengedni a fülünk mellett. Részlet.

Allianz Hungária Zrt.

Mi az, amit a legtöbb cég csinálhatna jobban?

Több meghatározó folyamat – a digitalizáció, a közösségi média térnyerése és a járvány – előtérbe hozta, amire a magyar cégek már egyre nagyobb figyelmet fordítanak: az ügyfélközpontúságot. Szakértők mondják el, miért kifizetődő, ha egy cég külön ügyfélstratégiával rendelkezik, és hogy az ügyfélélmény jóval több divatos kifejezésnél.

Karrier

Tegyen fel rázós kérdéseket a főnökének!

Komoly önértékelési problémák forrása lehet, ha a beosztott semmilyen visszajelzést nem kap a főnökétől. A hosszú távú érvényesülés, karrierépítés érdekében éppen ezért bizonyos kérdéseket akkor is érdemes feltenni a vezetőnek, ha a kirúgástól tart a munkavállaló.

Karrier hvg.hu

Totális összeomláshoz vezet, ha kritizál a főnök?

Az érzelmek kezelése különösen nehéz akkor, ha főnökünk szemtől szembe ad visszajelzést munkastílusunkról, eredményeinkről, kudarcainkról, viselkedésünkről. Tagadjunk? Látszólag fogadjuk el a hallottakat, miközben belül forrongunk? Esetleg tényleg szívleljük meg a tanácsokat és változtassunk? Hogyan szabad, és miként nem szerencsés reagálni a munkahelyi kritikára?