Ellenzékben még a vidék társadalma elleni merényletnek, megszorításnak minősítette a Fidesz, most a működés észszerűsítéseként állítják be a december közepétől életbe lépő vasúti járatritkításokat – írja az e heti HVG.
A múlt hétvégi menetrendváltozással éppen azok a korábban bezárt vasútvonalak jártak a legrosszabbul, amelyeket a kormány nagy csinnadrattával másfél éve megnyitott. Megpróbáltunk utánajárni, miből keletkezik majd megtakarítás, de számolgatás, helyszínbejárás után sem lettünk okosabbak.
Előzetes egyeztetések nélkül, tiltakozások ellenére viszi keresztül a kormány a vasúti járatritkítások tervét. A 410 járatot érintő ésszerűsítéstől több milliárd forintos megtakarítást remélnek, azonban nem mindenki ennyire optimista. A terv rendkívül súlyosan érintheti Nógrád megye, azon belül az Ipoly-völgy infrastruktúráját. A Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó, 1896 óta működő nagy múltú vonalon április 15-étől naponta már csak három vonat közlekedhet. Az új menetrendről kérdeztük Balassagyarmat polgármesterét és a vasútállomás dolgozóit.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megbukott a kormány vasútreformnak nevezett intézkedéscsomagja. A civil szervezet szerint a vonalbezárások nem a költségeket, hanem a bevételeket csökkentik.