Lázár János: Jövőre kezdődik a legfontosabb vasúti hálózatok felújítása
A miniszter szerint még a legsürgetőbb munkák elvégzéséhez is évekre lesz szükség, de jövőre belekezd a kormány a vasútfelújításba.
A miniszter szerint még a legsürgetőbb munkák elvégzéséhez is évekre lesz szükség, de jövőre belekezd a kormány a vasútfelújításba.
Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.
A vonalon mindennaposak voltak a műszaki hibák és a késések.
Folytatódik a felújítás, Fonyód és Kaposvár között már péntektől pótlóbuszok járnak, később Szántódnál is felfüggesztik a közlekedést.
A nyári szezon idejére leállnak a dél-balatoni vasútvonal felújításával, és az utasok az ígéretek szerint már nyáron is érzékelhetik a fejlődést az eddig átépített szakaszokon.
Kezdődik a Balaton körüli vasútvonalak felújítása, a következő hetekben több szakaszon buszra kell szállni.
Nem készült el a keddi ünnepélyes átadásig a balatonvilágosi átjáró a dél-balatoni vasútvonalon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint egy mozgó löszfal miatt csúszott meg a munka, de ígérik, hogy az új átjárót december elejéig forgalomba helyezik – írja a bama.hu.
A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban összesen ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ebből a transzeurópai közlekedési hálózat itthon szakasza 800 kilométer hosszban újul meg – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken újságíróknak Budapesten.
A MÁV-tól nettó 14 milliárd forintért vasútfejlesztési munkát kapott konzorciumtársával a Duna Aszfalt Kft., az új magyar építőipari sikercég – közölte a napi.hu.
A Budapest-Esztergom vonal töltéséről lezúduló víz további útjáról nem gondoskodtak, így az befolyt egy olvasónk kertjébe Pilisvörösváron.
Az új vasúti nyomvonal által érintett ingatlanok tulajdonosainak jelentős hányada nem fogadta el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ajánlatait, ezért rekordkésésben van a felújítás az esztergomi vonalon – írja a Népszabadság.
A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.