Itthon MTI / hvg.hu 2017. június. 09. 16:28

Azt ígérik, tíz perccel gyorsabban ér a vonat Budapestről Keszthelyre

A nyári szezon idejére leállnak a dél-balatoni vasútvonal felújításával, és az utasok az ígéretek szerint már nyáron is érzékelhetik a fejlődést az eddig átépített szakaszokon.

A vágányzár június 16-án este véget ér, és nyárra ideiglenesen forgalomba helyezik a 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti szakaszait. A menetidő tovább rövidül – mondták pénteken a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. balatonszemesi sajtótájékoztatóján.

Witzmann Mihály országgyűlési képviselő elmondta: a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti, 53-53 kilométeres szakaszok felújítása 73 milliárd forintba kerül, amelyet 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrásból fedeznek. A már elkészült Lepsény-Szántód szakasz 30 milliárd forintba került. Ősztől folytatják a munkát az említett szakaszokon újabb vágányzár mellett, a végleges átadás 2018 őszén várható.

Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója szerint Szántód-Kőröshegy-Balatonfenyves között már az új vasúti pályán lehet közlekedni, a Balatonfenyves-Balatonszentgyörgy közötti szakasz idén ősztől újul meg.

Újabb 10 perccel rövidül a menetidő a főváros és Keszthely között, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-80 perc helyett 55 percig tart majd az út. A fejlesztések végére Keszthely 2,5 óra alatt, Nagykanizsa 3 óra alatt lesz elérhető vonattal. Ez utóbbi egy órás menetidő-rövidülést jelent a fejlesztések előtti időszakhoz képest.

Jövő hétvégéig Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó, valamint Balatonberény és Fonyód megállóhelyek kivételével befejezik az új magasperonok építését. Szántód-Kőröshegy-Fonyód között is befejezik a zajárnyékoló falak és a rugalmas sínágyazású szakaszok építését. Fonyód és Bélatelep között megépítették az új hullámtörőt, ami megóvja a vasutat a tó erodáló hatásától.

A Balaton körüli MÁV-állomások felújítását külön beruházásban végezhetik el a jövőben, ennek előkészítését már megkezdték. Szintén tervezik, és már a forrás egy része is biztosított az észak-balatoni vasútvonal felújításához, ott villamosítanának is.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.