Új funkció érkezik a Facebookba: aki átállítja, az kevésbé lesz lekövethető
Hasznos új funkciót vezetett be a Facebook – de ha valaki félti az adatait, úgy is értelmezhető a dolog, hogy kapott egy újabb lehetőséget a nyomkövetés korlátozására.
Hasznos új funkciót vezetett be a Facebook – de ha valaki félti az adatait, úgy is értelmezhető a dolog, hogy kapott egy újabb lehetőséget a nyomkövetés korlátozására.
A felhasználók egy százalékánál január 4-től megkezdi a harmadik feles sütik kivezetését a Google a Chrome böngészőben. Mutatjuk, milyen árulkodó jelei lehetnek annak, hogy ön beleesett ebbe a merítésbe, és mit jelent ez a gyakorlatban.
A célzott hirdetések maradnak, de a jövőben kevesebb adat kell a felhasználóról ezekhez – a Google 2024 elején elkezdi bevetni az új rendszerét, mely nagyobb biztonságot ígér.
Rövidesen búcsúzhatunk a nyomkövető sütiktől, jön helyette egy teljesen új, még biztonságosabb megoldás.
A Meta hétfőn bejelentette, hogy az európai uniós szabályozásnak megfelelve elindítja az előfizetés ellenében hirdetésmentes Facebookot és Instagramot. Az árazás attól függ hogy ki milyen készülékről fizet elő.
Vagy megbarátkozunk a hirdetésekkel, vagy fizetünk – nagyjából így írható le a Facebookot és az Instagramot is üzemeltető Meta legújabb ötlete.
Nem gyűjthet csak úgy adatokat a felhasználókról a Facebook- és az Instagram-üzemeltető Meta, és főleg nem használhatja fel a személyes információkat a célzott hirdetésekhez. Ezentúl egyértelmű engedélyt kell mindenkitől a vállalatnak, melyről hamarosan minden felhasználó értesítést kap.
Komoly döntést hozott az Európai Unió Bírósága: korlátoznia kell a Metának, a Facebook és számos más platform tulajdonosának a személyre szabott hirdetéseket az EU területén. Csak azon felhasználók számára targetálhatják így a reklámokat, akik kifejezett hozzájárulásukat adták.
Évtizedek óta a televíziós reklámok jelentik a legnagyobb hirdetési bevételeket a reklámpiacon, és ma már az online kiskereskedők és a közösségi médiaplatformok hirdetéseihez hasonlóan szintén megcélozhatnak bizonyos fogyasztói szegmenseket ezzel a reklámtípussal – mutat rá elemzésében a Deloitte. A tanácsadó cég szerint a targetált hirdetési technológia lehetőséget teremt arra, hogy különböző hirdetések jelenjenek meg ugyanazt a műsort néző fogyasztóknak. Ez idén világszerte mintegy 7,5 milliárd dollár bevételt hozhat majd a társaságoknak.
Kiotóban az előző évhez képest 25 százalékkal több embert vettek őrizetbe azért, mert rejtett kamerával készítettek felvételeket másokról, amit aztán az internetre is feltöltöttek. A helyi rendőrök ezért egy új módszerrel ijesztenek rá a (leendő) elkövetőkre.
A Facebook a jövőben kevésbé engedi a hirdetőknek, hogy a gyerekeket célzott hirdetésekkel érjék el, az Instagramon pedig a "gyanús felnőttektől" védi meg őket.
Két tucat brit tudós és gyermekjogi szakértő írta alá azt a nyílt levelet, amelyet a világ vezető tech cégeinek küldtek el. Mint írják, semmi szükség arra, hogy a 12 éves gyerekeket is személyre szabott hirdetésekkel bombázzák.