A regisztrációs adó inflációkövető emelését viszont egy évvel elhalasztják, és megtartják a fizetési kérelem nevű, az ügyfeleknek kedvező átutalási formát.
A magyar autók egyre idősebbek, az átlagéletkoruk már 14,2 évre emelkedett. Hiába hozzák át a kocsikat megkímélt állapotban Nyugat-Európából, ha azok régebbi motorjai túlzottan szennyezik a környezetet. Ezen a helyzeten változtatna most a kormány terve.
Az autóvásárláshoz és -behozatalhoz, valamint a cégautókhoz fűződő közterhek radikális átalakítására készül az Orbán-kormány: jelentősen csökkentenék a fizetnivalókat annak érdekében, hogy könnyebb és olcsóbb legyen kocsit cserélni, így megújuljon az elavult magyar járműállomány – derül ki a hvg.hu birtokába került előterjesztésből. A Pénzügyminisztérium által kidolgozott, még titkos javaslatnak a kocsivásárlást tervezők örülhetnének, kevesebb lenne az intéznivaló, többféle illeték és az eredetvizsgálat díja is megszűnne. Ha a kormány rábólint a reformra, a regisztrációs adó is változna, hogy fékezzék a kevésbé korszerű autók behozatalát.
A cégautó adóztatása alapvetően nem változik a tavalyihoz képest. Az adó mértéke továbbra is havi 7700 és 44 000 forint közé esik. Persze, ha veszel egy Teslát 170 millióért céges autónak, akkor nem kell fizetned semmit.
Hiába csökkent „baráti” összegre a hibridek regisztrációs adója az év elején, egy adótechnikai probléma miatt mégis komoly összeget fizethet, aki nyáron vett ilyen autót.
Vége lehet a jó világnak Szlovákiában. Megszorongatná az állam az autóvásárlókat. Nem elég, hogy drasztikusan megemelnék a regisztrációs adót, még a természetes személyekre is lenne a gépkocsiadó.