A szupermarketek előtt hosszú sorok kígyóznak, hiába biztosított mindenkit a kormány az élelmiszer-ellátás zavartalanságáról. A Kínát vaskézzel kormányzó kommunista párt számára nem lenne népszerű fordulat a főváros lezárása az őszi pártkongresszus előtt.
A hatósági árazás miatt a magyarországi töltőállomások üzemeltetői már tavaly november óta szenvednek, most pedig a fogyasztók is a saját bőrükön kezdik érezni, hogy óriási bajban van az üzemanyagpiac. A nagykereskedelmi árak elszabadulása, a szomszédos országokból beözönlő benzinturisták és a már pislákoló pánikvásárló-hangulat mind hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt napokban egyre több hazai kúton elkezdtek feltorlódni a tankolni vágyók. Hernádi Zsolt szerint nincs komoly gond, de a Magyar Ásványolaj Szövetség úgy véli, ilyen problémával a rendszerváltás óta nem lehetett találkozni az országban.
A vállalat szerint, ha az autósok csak annyit vásárolnak a folyadékból, amennyire szükségük van és nem halmoznak fel belőle, akkor helyreáll a piac és jut mindenkinek az adalékból.
Egy átlagos, AdBlue-s dízelautónak 20-25 liter folyadékra van szüksége – évente. Viszont bontatlan csomagolásban is csak 18 hónap az adalékanyag szavatossági ideje, szóval semmi értelme pánikszerűen nagy készleteket felhalmozni. A most tapasztalható pánikvásárlási spirál ugyanakkor komoly problémákat okozhat, és felveri az árakat.
50-100 százalékkal több WC-papírt, zsebkendőt és papírtörlőt adnak el a hipermarketekben most, mint mielőtt a kormány járványügyi szigorítást jelentett be.