Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#oktatáskutató

Kult hvg.hu

„Az általános iskola elvesztette a gyerekeket”

A tananyag részletes, aprólékos előírása mindig azt mutatja, hogy a gyerek nem számít – véli az oktatáskutató. Knausz Imre szerint joggal vetődik fel a kérdés, mi értelme a mai absztrakt iskolai tananyagnak.

Itthon hvg.hu

Nyílt levélben kérik Orbánéktól, ne hazudjanak a tanárok követeléseiről

Nahalka István nyílt levélben kéri a kormányt, ne kommunikálják azt, hogy a pedagógusok az eddig megkapott mellett még 18 százalékos fizetésemelést követelnek. A pedagógus bérek átlaga éppen, hogy meghaladja az összes bérek átlagát, miközben továbbra is messze van a diplomások bérátlagától – írja a szakember, aki „egy hallatlanul nagy önmérsékletnek tudja be, hogy a pedagógusok nem kérnek béremelést”.

Itthon MTI

Oktatáskutató: jót tesz a középiskolásoknak a közösségi szolgálat

Kedvezőek a diákság körében a közösségi szolgálat első tapasztalatai, a középiskolás fiatalok a kezdeti kétkedésen túljutva az esetek többségében szívesen vesznek részt a hét témakörben szabadon választható tevékenység valamelyikében - mondta Bodó Márton, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) tudományos munkatársa az MTI-nek.

Plázs Kulcsár Hajnal (hvg.hu)

Tönkreteszi-e a gyereket az iskola?

Becsöngettek közel százezer elsősnek. Számtalan kérdés kavarog ilyenkor a fejekben, s talán legkevésbé azzal foglalkozunk, milyen egészségkárosító hatással szembesülhet az iskolapadba beült nebuló. Pedig nem árt például arra is gondolni, hogyan befolyásolja a gyermek pszichés fejlődését az új környezet. Kivédhetők-e a környzeti ártalmak, a látásromlás, a gerincproblémák?