Miért kell ma már a munkát is élménybe csomagolni?
A munkáltatói márkaépítés (az employer branding) az egyik fontos útja annak, hogy megtaláljuk és megtartsuk a kiváló szakembereket, lehetővé téve ezzel a vállalat növekedését.
A munkáltatói márkaépítés (az employer branding) az egyik fontos útja annak, hogy megtaláljuk és megtartsuk a kiváló szakembereket, lehetővé téve ezzel a vállalat növekedését.
Senki sem kívánja magának, hogy olyan ismerősökkel legyen körülvéve, akiket meglátva át kell osonnia az utca túloldalára. A cégeknek is eminens érdekük, hogy a náluk megforduló munkatársak ne haraggal váljanak el tőlük.
A csocsóasztal akár kontraproduktív is lehet, kismamákból válhat a legelkötelezettebb munkaerő, a vezetőknek pedig kulcsszerepük van a munkavállalói élményben – állítja Bakos Réka, a Kincentric vezető tanácsadója. A cég 2018-ban elsőként végzett kutatást Magyarországon a munkavállalói élményről; az idei eredményekbe mi is beleshettünk.
Számos iparágban többé-kevésbé megjósolható, hogyan alakul majd a piac 2020-ban. A HR szakma ugyanakkor nem tartozik ezek közé, a robbanásszerű változás ugyanis senkit és semmit nem hagy változatlanul még rövid távon sem.
A munkahelyválasztás az egyik legfontosabb döntés. Nem mindegy ezért, hogy a fiatalok mely cégeknél dolgoznának legszívesebben.
Ideje lenne a cégeknek komolyan venni a szakemberhiányt és megpróbálni magukat eladni munkaadókként. Ugyanakkor hiába van szakemberhiány, nincs sok esélye annak az álláskeresőnek, akinek nincs kellő képzettsége, nem tud nyelveket vagy nem motivált. Mindenki szedje össze magát.
Számít a márka, a releváns találatok, és a munka élménye - ezekről is beszélt Toldi Gábor, a HVG HR Center vezetője a Personal Hungary szakkiállításon.