Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#mellékvonal

Itthon Lengyel Tibor

Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny

A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.

Gazdaság hvg.hu

Jöhetnek a magánvasutak az itthoni mellékvonalakra?

Az Indóház.hu információi szerint elkészült egy olyan törvénytervezet, amellyel kivonnák a közszolgáltatás köréből a vasúti mellékvonalakat. Azt nem tudni, mikor szavazhatnák meg a törvényt, mi történne a mellékvonalakkal és mikortól. A közlekedési portál megpróbálta megtippelni, milyen jövő várhatna ezekre a vonalakra.

Gazdaság MTI

Kerékpárútra cserélhetnek vasúti szárnyvonalakat Szlovákiában

A szlovák vasúttársaság elemzéseket készíttet arról, hogy a lezárt vagy teljesen felszámolt vasúti szárnyvonalak nyomvonalán kerékpárutakat építsenek. A gömöri régióban a közelmúltban bezárt több szárnyvonal kihasználása is szóba kerülhet - írja az Új Szó című szlovákiai napilap szerdai számában.