Olyan vasúti mellékvonalakat is bezárnak, ahol nemrég újítottak fel állomásokat
Többtucatnyi frissen felújított állomásépület marad funkció nélkül.
Többtucatnyi frissen felújított állomásépület marad funkció nélkül.
A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.
Szerintük a buszokra váltás nem függ össze a hodászi balesettel, amiben több utas is megégett, hanem a jármű- és személyzethiány az oka.
Azokat, amiket ellenzékben még hevesen védtek.
Az Indóház.hu információi szerint elkészült egy olyan törvénytervezet, amellyel kivonnák a közszolgáltatás köréből a vasúti mellékvonalakat. Azt nem tudni, mikor szavazhatnák meg a törvényt, mi történne a mellékvonalakkal és mikortól. A közlekedési portál megpróbálta megtippelni, milyen jövő várhatna ezekre a vonalakra.
A szlovák vasúttársaság elemzéseket készíttet arról, hogy a lezárt vagy teljesen felszámolt vasúti szárnyvonalak nyomvonalán kerékpárutakat építsenek. A gömöri régióban a közelmúltban bezárt több szárnyvonal kihasználása is szóba kerülhet - írja az Új Szó című szlovákiai napilap szerdai számában.