Ultrakönnyű felépítményű villanybuszt dobna piacra a magyar Credobus
Az első prototípus példány már elkészült.
Az első prototípus példány már elkészült.
Az innovációs miniszter rálicitált Gulyás Gergely egy hónappal korábbi 3000 magyar gyártású elektromos buszos ígéretére. De az előtt is több ezer új magyar buszt ígértek már.
Ezt Gulyás Gergely jelentette be a kormányinfón. Azt mondta, a kormány döntött is a finanszírozásról.
Elindulhat a sorozatgyártása az új magyar, Mercedes-alvázas buszoknak, amelyet egyébként a hajdúsági megyeszékhelyen készítenek.
A VEKE arról ír Facebookján, egy kisebb baleset után hibásodott meg az új magyar jármű, fel is kellett szórni homokkal az egész Rákóczi utat, az olajcsíkon kerékpárosok, motorosok is elestek.
Az Ikarus Egyedi Kft. 150 buszt kellett volna, hogy leszállítson áprilisig a Volánbusznak, 30-at a BKV-nak, azonban a határidőig összesen öt járművet adott át. Az anyagi gondokkal küzdő cég nemrég leépítésekbe kezdett, de a kormány ismét kedvezett nekik és stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a gyárat, hogy elkerülhessék a csődöt.
Lassan két év telt el azóta, hogy évi 1000-1200 busz gyártását ígérte a kormány, ennek nagyjából harmadát sikerült teljesíteni. Jó busziparhoz persze innovatív és potens gyártók is kellenének, a hazai szereplők azonban még mindig az Ikarus feltámasztásával vannak elfoglalva.
A hazai buszok vásárlását előíró kormányhatározat csak egyvalamivel nem foglalkozik.
Reform néven, magyar fejlesztésű, Mercedes-Benz alvázra épülő városi, elővárosi autóbuszt mutattak be Debrecenben.
Varga Mihály szerint a magyar autóbuszgyártás fellendülése nemzetgazdasági érdek.
Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.