Nagyot zuhant megint a magyar újautó-piac
Miközben szinte mindenhol máshol komoly növekedés van, nálunk mínusz 12,6 százalék jött össze novemberben.
Miközben szinte mindenhol máshol komoly növekedés van, nálunk mínusz 12,6 százalék jött össze novemberben.
A top 10-es listában szoros a verseny, de nem panaszkodhatnak a luxusautókat gyártó cégek sem: idén eddig egy Lamborghinit, Bentleyt és Ferrarit is eladtak már.
Tovább mélyült a válság az európai autópiacon, Magyarországon eközben nőttek az eladások.
Júniusban a személygépjármű-piac, jelentős, közel 18 százalékos emelkedést ért el az előző év azonos időszakához képest. Az első félév összesített adatai is 20 százalék többlet forgalomba helyezést mutatnak 2011 évhez viszonyítva – áll a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének értékelésében. Az autók egy része azonban nem kap magyar rendszámot, az importőrök reexportálják, azaz újra eladják külföldön.
Az autókereskedők körében végzett vizsgálatot a PricewaterhouseCoopers, amely szerint a piaci szereplők legfeljebb 2014 után látnak esélyt az autópiac fellendülésére.
A középkategóriában a Datahouse besorolása szerint a Skoda Octavia lett a legnépszerűbb a magyar autópiacon 2012-ben...
Évek óta verhetetlen az alsóközép-kategóriában az Opel Astra.
A kisautók között a Ford Fiesta vitte el a pálmát a magyar vásárlók körében 2012 első negyedévében.
A Datahouse közreadta gyorsjelentését a szeptemberben forgalomba helyezett járművekről. A személyautók piacán gyenge szeptemberről számoltak be az elemzők, ám a tavalyinál több haszonjármű kapott magyar rendszámot, így szeptemberben 8,5 százalékkal meghaladta az összes forgalomba helyezett jármű száma a 2010-es adatot.
2011 első hét hónapjában a Datahouse adatai szerint 32 348 jármű (26 804 személyautó és 5544 kishaszonjármű) kapott magyar rendszámot, ez 5,88 százalékkal (3,49, illetve 19,17 százalékos növekedés) jobb eredmény, mint tavaly ilyenkor. Bizakodásra azonban nincs ok, sőt inkább szomorkodhatnak a piaci szereplők, júliusban 4439 járművet helyeztek itthon forgalomba, ami a legrosszabb tavalyi év azonos időszakához képest 14,86 százalékkal kevesebb.
Negatív rekordot döntött tavaly a forgalomba helyezett új autók száma, folytatódik a túlélésért folytatott küzdelem az újautó-kereskedők szektorában – derül ki a PricewaterhouseCoopers Kft. (PwC) felméréséből. A vevők száma tovább csökkent, főleg a bruttó 3-5 millió forint értékű új autókat választják, és továbbra is leginkább készpénzzel fizetnek.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint 4653 járművet (személy- és teherautót) értékesítettek Magyarországon. Ennél valamivel kevesebb autót helyeztek forgalomba itthon, több mint 500 személyautót külföldre vittek, vagy még nem kapott hazai rendszámot. 2011. február 1-jéig 270 nagyhaszon-gépjárművet adtak el a kereskedők. Érdekesség, hogy januárban több BMW X5-öst (16 darabot), X6-ost (10) és Audi Q7-est (12) adtak el, mint Suzuki Swiftet (9) és háromszor annyi Porsche Panamerát vettek, mint Renault Twingót, négyszer annyi Cayenne-t, mint Ford Ka-t. A vásárlók többsége cég volt januárban is.