400 utasát kártalanítja a Wizz Air, akik a Róma–Madeira viszonylaton járták meg
A Wizz Air az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatósággal folytatott pénteki egyeztetésén jelentette be az utasok kártalanítását.
A Wizz Air az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatósággal folytatott pénteki egyeztetésén jelentette be az utasok kártalanítását.
A kormány szerint ők megszüntették a reptéri káoszt, de azért egy újabb, rendkívüli vizsgálat következik.
A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.
Hét percen múlt volna, hogy lemaradnak a csatlakozásról. Korábban le is késték volna, de mióta az amerikai United Airlines mesterséges intelligenciát (MI) használ, jobb a helyzet.
A Reykjanes-félszigeten tapasztalható szeizmikus tevékenység nincs hatással a járatok menetrendjére – az időjárás viszont igen.
A járvány utáni megnövekedett igényeket egyébként is nehezen kielégíteni képes légiközlekedési-ipar most újabb problémával szembesül: az egyik legnagyobb gyártó új generációs hajtóművei olyan gyakran szorulnak karbantartásra, hogy gépek százai kényszerülnek földön maradni. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy már van légitársaság, amely emiatt jelentett csődöt. A hajtóműválság a Wizz Airt is sújtja.
Szerda este a Magyar Közlönyből derült ki, hogy az eddigiektől eltérő számítást vesznek alapul 2023-tól a légitársaságokat érintő különadó kirovásakor.
Talán csak abban az esetben rezeg a léc, amikor a már korábban megvásárolt jegyekre terhelték rá utólag a különadó összegét.
Ritkán láthatunk olyan párbajt a magyar közéletben, amilyen most alakult ki a kormány és a Ryanair között. A fapados légitársaság vezetője, Michael O'Leary többszörösen leidiótázta a kormányt és gazdaságfejlesztési miniszterét, válaszul a kormány influenszereit, hatóságait és sajtóját is bevetve esett neki kritikusának.
A reklámadóból, a légitársaságokat terhelő különadóból, a megemelt tranzakciós illetékből származó bevételekkel is hosszú távon számol a kormány.
Részletezte kérdésünkre a gazdaságfejlesztési miniszter, mi alapján számolják ki az új különadókat.
Az autógyártók szerint túl nagy terhet róna rájuk a gyors átállás.