Újraindult a kőolajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
A szállítás csütörtök óta szünetelt egy orosz szivattyúállomás műszaki problémája miatt.
A szállítás csütörtök óta szünetelt egy orosz szivattyúállomás műszaki problémája miatt.
A vásárlásokat lehetetlenítené el a Biden-kormány új terve.
A cseh állami olajvállalat szerint az ország ellátása nincs veszélyeztetve, noha a szükségletek 58 százaléka Oroszországból érkezik.
Ilham Aliyev ugyanakkor kikérte magának, hogy országát „petrolállamnak” nevezik.
Leállások voltak a feldolgozásban, és csökkentek az árrések. Az ukrajnai olajtranzit biztosítására sikerült jó megoldást találni. A hulladékgazdálkodási üzletág (beleértve a kötelező visszaváltási rendszert) vegyesen teljesít.
A külügyminiszter a Gazprom vezérigazgatójával találkozott, nem sokkal azután, hogy az ukrán elnök tanácsadója bejelentette, 2025 elejétől leáll a Barátság II. kőolajvezeték.
A csővezeték leállítását az ukrán elnök tanácsadója jelentette be. A Barátság kiesésével Magyarország a Horvátország felől érkező Adria csővezetéken tud majd kőolajat importálni. Ukrajna a lépésről nem értesítette előre a Molt.
A külgazdasági és külügyminiszter ismét eloszlatta a szeptemberi üzemanyaghiánnyal kapcsolatos félelmeket.
A Mol vezér szerint egy újabb árstop hatására hamarabb lenne üzemanyaghiány, mint az ukrán lépésektől.
Ukrajna feltétele, hogy Szlovákia aktiválja az uniós társulási szerződés vonatkozó mechanizmusát.
Három nap alatt két tanker süllyedt el, mindkettő szivárog, de a helyzet kezelhetőnek tűnik.