Örülhet Elon Musk, kevésbé számíthat kínainak a Tesla
Csökkentenék a Teslákra kivetett európai büntetővámot.
Csökkentenék a Teslákra kivetett európai büntetővámot.
Annyi a késés a repülésben, hogy már a politikusok is elkezdtek megoldást követelni; a benzin újra drágul; élesedett az EU büntetővámja a kínai e-autókra. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Törökország július 7-étől 40 százalékkal emeli a Kínából importált autók vámját; Recep Tayyip Erdogan török elnök erről szóló rendelete a szombati kormányközlönyben jelent meg.
Jelenleg a legendásnak mondható helyszínen a Fiat 500-as elektromos változata készül.
A BMW és a többi német autógyártó számára Kína most a legfontosabb egységes piac, a BMW az iX3-at onnan exportálja Európába, jövő évtől pedig az elektromos Minit is.
Mostanra tízmillió felesleges autót gyártanak, amit valahogy el kellene adni. A legnagyobb „kínai” exportőr pedig nem más, mint a Tesla.
A távol-keleti ország egyre inkább versenyelőnybe kerülhet az autóiparban.
Ennek mondjuk az oroszok kevésbé örülnek, mert a kínai gyártmányok gyenge minőséget képviselnek, de cserébe jó drágák.
A korábban nagyon sikeres kompakt autó megszűnik, és vele együtt a Ford a gyárat is eladná.
Alig több mint fél évtizede még 1,7 millió autó exporttöbblete volt Európának, de ez nagyon gyorsan változik.
A masszív hűtőrácsok az elmúlt évek egyik legfontosabb tervezési trendje lett az autóiparban.