Derült égből villámcsapás: megszűnt egy magyar webáruház
A cseh hátterű Mabyt az anyavállalata miatt került bajba.
A cseh hátterű Mabyt az anyavállalata miatt került bajba.
Védett és veszélyeztetett állatok tucatjait, köztük tigriseket és oroszlánokat is árulnak kínai internetes áruházakban – írja tényfeltáró cikkében a sina.com hírportál.
TV2 Shop néven új webáruház indult a TV2 és az Allegroup stratégiai együttműködésének eredményeként. Az oldalon a Grando.hu és Lealkudtuk.hu ajánlatai mellett a TV2 saját márkás termékei is megtalálhatóak.
Az elmúlt hónapokban több, a piacon meghatározó kiskereskedelmi lánc indította el online áruházát, és várhatóan lesznek követőik. Az érintett szektor a kedvezőtlen gazdasági környezetben is viszonylag jól szerepelt: a cégek száma megtöbbszöröződött az elmúlt években, az összárbevételük is nőtt, és összesítve nyereségessé váltak. A fizetési magatartásuk is javult, ráadásul a bedőlési arányuk alacsonynak mondható.
A múlt évben 177 milliárd forint volt a hazai online kiskereskedelmi forgalom az eNet Kft. adatai szerint, az idén pedig várhatóan 200 milliárd forintosra bővül a szektor. A vásárlók fele nő, és egyre többen használják az okostelefont, amikor a neten vesznek valamit.
Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben - közölte friss felmérésének eredményét az olcsóbbat.hu kereskedelmi portál.
Prága után Varsóra is kiterjeszti internetes élelmiszer-értékesítési szolgáltatását a Tesco nemzetközi áruházlánc - írja a Figyelő.
A megkérdezettek 90 százaléka vásárolt már online, ám a kisvállalkozásoknak csupán 13 százaléka rendelkezik webáruházzal. Pedig a szolgáltatásaikat, termékeiket online is árusító kkv-k felének forgalma jelentősen nőtt az internetes áruházának köszönhetően.
Egy német felmérés szerint az interneten vásárlók mintegy harmada visszaküldi a csomagot, a divatcikkeknél még rosszabb az arány, de a lakberendezési tárgyak is gyakran jutnak vissza a feladóhoz.
A kínai Taobao Mall internetes áruház egyelőre elállt attól, hogy azonnal brutálisan megemelje azoknak az online boltoknak a bérleti díját, amelyeknek az áruház helyet ad, miután a kereskedők trollkodással adtak hangot nemtetszésüknek.
Több mint 130 milliárd forintért vásárolhatnak idén az emberek kész termékeket az interneten itthon egy gazdasági elemző szerint.
"Azóta áruljuk a vulkán hamuját, hogy valaki egyszer csak azzal keresett meg minket, hogy rendelni szeretne belőle" -...