Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#illatok

hvg360 HVG

Másnak érezzük ugyanazt az illatot, ha más a neve

A Tokiói Egyetem szakemberei azt vizsgálták, hogy mennyire szövegkörnyezet-függő az illatok azonosítása, illetve hogy a nyelv miként befolyásolja a mindennapi életünket. Az derült ki, hogy ugyanaz az illat másmilyennek tűnik, ha más elnevezést adnak neki.

hvg360 Gyenes Réka

Miért megy valaki újra és újra Disneylandbe? Marcel Proust, a tudomány és a marketing adja meg a választ

Sok látogató nem elégszik meg az egyszeri Disneyland-élménnyel, annyira elvarázsolja őket a park, hogy többször is visszatérnek a világ különböző pontjairól, felnőttek és gyerekek egyaránt. A jelenség annyira szembetűnő, hogy okaira a tudósok is kíváncsiak lettek, nekiálltak kutatni, mitől ennyire különleges Disneyland.